رونمایی از در سرداب مقدس امام زمان(عج) +تصاویر

کد خبر: 683053

در سرداب امام زمان (عج) طی آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و جمعی از مسئولان این استان در حسینیه ثارالله ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد رونمایی شد.

رونمایی از در سرداب مقدس امام زمان(عج) +تصاویر
خبرگزاری فارس: جعفر حقی پور در این آیین به ارائه گزارش در مورد چگونگی انجام این طرح پرداخت و اظهار کرد: برای ساخت این در، 8 میلیارد ریال هزینه شده که بخش اعظمی از این مبلغ از طریق اهدای نذورات مردمی لرستان تامین شده است. رئیس ستاد بازسازی عتبات لرستان افزود: 2 کیلوگرم طلای 24 عیار با مکانیزم خاص، 700 کیلوگرم مس، 2.5 مترمکعب چوب ساج برمه، 102 قطعه میناکاری، 13 متر شیشه و مقداری استیل در ساخت این در استفاده شده ‌است.
رونمایی از در سرداب مقدس امام زمان
وی گفت: در 12 سال گذشته 120 میلیارد ریال نذورات مردمی از طرف مردم لرستان به ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا شده است که 90 میلیارد ریال از این مبلغ نذورات نقدی بود. وی اهدای 15 کیلوگرم طلا، 2 هزار و 550 مترمربع سنگ چینی و کریستال و 80 تن کاشی را از دیگر نذورات مردم لرستان اعلام کرد. در سرداب امام زمان(ع) پس از رونمایی تا پایان ماه مبارک رمضان در حسینیه ثارالله ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد در معرض دید عموم قرار می‌‌گیرد و پس از آن در شهرستان ‌های مختلف استان لرستان گردانده می‌شود.
رونمایی از در سرداب مقدس امام زمان
نماینده ولی فقیه در لرستان در این آیین گفت: کاری که در ساخت در سرداب امام زمان (ع) در لرستان صورت گرفت، بی نظیر است. آیت الله سید احمد میرعمادی افزود: مردم استان لرستان از آغاز بازسازی عتبات عالیات کمک‌های فراوان نقدی و غیرنقدی فراوانی کرده‌اند و هرکجا در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا کاری صورت گرفته نقش مردم لرستان در آن برای همه آشکار بوده است. وی اظهار کرد: مردم لرستان درخواست داشتند که یک نشانه خاصی از آنها در این مکان‌های مقدس وجود داشته باشد از این رو ساخت در سرداب مطهر امام زمان(ع) در سامرا به استان لرستان اختصاص داده شد و به لطف خدا این درب به بهترین شکل ممکن ساخته شد.
رونمایی از در سرداب مقدس امام زمان
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه محبت اهل بیت(ع) با زندگی مردم لرستان پیوندی ناگسستنی دارد، افزود: محبت گاهی با زبان، گاه قلبی و گاهی مانند انفاق مال عملی است. وی اضافه کرد: اگر ضریح٬ گنبد و یا بارگاهی ساخته می‌شود برای آن است که ائمه(ع) چراغ راه هدایت هستند. آیت الله میرعمادی با اشاره به لزوم ساخت و بازسازی بارگاه ائمه(ع) گفت: اگر ائمه و بارگاه ملکوتی آنها باقی باشد دین باقی است و در واقع بقای دین به بقای علائم و بارگاه ملکوتی ائمه است.
رونمایی از در سرداب مقدس امام زمان
وی افزود: امروز خدا را شاکریم که زحمات مسئولان و همت مردم متدین استان لرستان موجب شد تا هدیه ای را تقدیم امام زمان (عج) کنیم. نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: ساخت این در یک نمونه‌ای است برای نشان دادن اینکه مردم ما قادر به انجام کارهای بزرگتر هستند و به یاری خدا استان لرستان در آینده مشارکت‌های بیشتری در بحث بازسازی عتبات عالیات خواهد داشت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها