رایزنی‌های قاضی عسکر برای تسهیل خروج زائران حج

کد خبر: 693677

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تعامل همه دستگاه‌های دست اندرکار در حوزه حج را برای فراهم کردن زمینه آرامش هر چه بیشتر حجاج ضروری خواند.

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به همراه فرماندهان و مسئولان پلیس فرودگاه‌ها، گذرنامه، مبارزه با موادمخدر و معاونت امور فرودگاهی فرودگاه امام خمینی (قدس سره) با حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و درباره اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای تسهیل خروج زائران حج تمتع 96 تبادل نظر کردند.

دراین دیدار سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه تلاش‌های چند ساله پلیس فرودگاه‌ها، گذرنامه، نیروی انتظامی، سپاه و گمرک موجب سربلندی نظام در ایام حج و اعزام زائران شده است، تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر دست اندرکاران سازمان حج، بعثه و این بخش‌ها را در حج 96 ضروری خواند. در این دیدار سردار رضائیان فر رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا بر آمادگی نیروی انتظامی برای بررسی و پاسخ به درخواست‌های سازمان حج و زیارت و ارائه اطلاعات مورد نیاز برای تسهیل در صدور ویزای الکترونیکی و خروج حجاج تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی مصمم است تا با فراهم کردن شرایط لازم زمینه آرامش خاطر حجاج در هنگام عزیمت به سرزمین وحی را فراهم آورد.
درادامه این دیدار برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در سالن ویژه اعزام حجاج در فرودگاه امام خمینی بررسی شد و مسئولان هر یک از بخش‌ها دیدگاه خود را بیان کردند. سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی می‌توان با تعامل و فراهم کردن تمهیدات مناسب توسط همه دستگاه‌های دست اندرکار اعزام حجاج، مواردی را که ممکن است به اضطراب زائران بینجامد رفع کرده و زمینه آرامش هر چه بیشتر ضیوف الرحمان را فراهم کرد. وی افزود: در سفر معنوی حج میزبان خداوند است و حجاج میهمان باری‌تعالی هستند و انشاءالله امسال شرایط به گونه‌ای رقم خواهد خورد تا یکی از آرام‌ترین حج گذاری‌ها را شاهد باشیم.
درپایان قاضی عسکر گفت: توضیح این مسئله نیز ضروری است که در خبرها به اشتباه منعکس شده بدرقه زائران ممنوع شد، این خبر صحت ندارد.
آنچه در سخنان نماینده ولی فقیه مطرح شده این است برای جلوگیری از تراکم جمعیت در فرودگاه امام خمینی تهران و کند کردن روند خروج زائران فقط در استان تهران تصمیم گرفته شده تا مراسم بدرقه در حسینیه‌ها و تکایا صورت گرفته، سپس حجاج عزیز بوسیله اتوبوس به فرودگاه منتقل شوند تا با راحتی و سهولت بیشترکارها انجام و برای اعزام آماده شوند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها