چهل و هفتمین ماراتن ورود به آموزش عالی به روایت آمار

کد خبر: 693856

آزمون سراسری سال ۹۶ در حالی برگزار شد که تعداد ثبت‌نام کنندگان در آزمون نسبت به سال گذشته تعداد ۶۹ هزار و ۷۷۱ نفر یعنی ۷.۵ درصد افزایش یافته، امسال هم تعداد دختران و هم تعداد داوطلبان گروه علوم تجربی بیشتر است.

چهل و هفتمین ماراتن ورود به آموزش عالی به روایت آمار
خبرگزاری فارس: آزمون سراسری سال 96 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی، پردیس دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد از روز گذشته آغاز شد. روز گذشته داوطلبان گروه‌های ریاضی و فنی، علوم انسانی و هنر در آزمون شرکت کردند و امروز داوطلبان در گروه‌های تجربی و زبان‌های خارجی آزمون می‌دهند به طوریکه آزمون گروه علوم تجربی از صبح امروز آغاز شده و داوطلبان گروه زبان‌های خارجی بعدازظهر امروز به رقابت در کنکور سراسری می‌پردازند. همچنین آزمون سراسری برای داوطلبان متقاضی مدارس ایرانی خارج کشور نیز در 23 کشور خارجی و 27 حوزه امتحانی کشور برگزار شده است. برای شرکت در آزمون سراسری سال 96 در مجموع تعداد 930 هزار و 208 داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد 548 هزار و 434 نفر زن و 381 هزار و 774 نفر مرد هستند. به عبارت دیگر 58.6 درصد ثبت‌نام کنندگان زن و 41.4 درصد مرد هستند. از تعداد 930 هزار و 208 داوطلب ثبت‌نام کننده تعداد 881 هزار و 644 نفر در مهلت اولیه ثبت‌نام و تعداد 48 هزار و 564 نفر در مهلت مجدد ثبت ‌نام کردند.
 آمار
آمار داوطلبان ثبت‌نام کننده در آزمون سراسری سال 96 نسبت به آمار داوطلبان ثبت‌نام کننده در آزمون سراسری سال 95 تعداد 69 هزار و 771 نفر یعنی 7.5 درصد بیشتر است. از تعداد ثبت‌نام کنندگان، تعداد 51 هزار و 310 نفر از گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجی علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر نیز اعلام کردند. از تعداد کل ثبت‌نام کنندگان، تعداد 112 هزار و 199 نفر داوطلب گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی و هنر نیز علاقمندی خود را به شرکت در گروه‌های آزمایشی زبان‌های خارجی اعلام کردند. با توجه به آمار ثبت‌نام کنندگان و آمار افرادی که 2 یا 3 گروه آزمایشی را برای آزمون انتخاب کردند، در مجموع تعداد یک میلیون و 93 هزار و 717 کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است که از این تعداد 657 هزار و 883 کارت برای خواهران و 435 هزار و 834 کارت برای برادران است. نتیجه اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه داوطلبان در دهه دوم مردادماه منتشر می‌شود که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در دهه دوم مردادماه برای انتخاب رشته اقدام کنند و فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی نیز نیمه دوم شهریورماه منتشر می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها