نفوذ هوای خنک به سواحل دریای خزر +جدول

کد خبر: 694162

طبق آخرین تحلیل هواشناسی با تقویت جریان‌های شمالی و نفوذ هوای خنک به سواحل دریای خزر دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش نسبی خواهد یافت.

نفوذ هوای خنک به سواحل دریای خزر +جدول
باشگاه خبرنگاران: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر متناوب موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور طی روز‌های شنبه و یک شنبه است که با تقویت جریان‌های شمالی و نفوذ هوای خنک به سواحل دریای خزر دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش نسبی خواهد یافت.

امروز در این مناطق ابرناکی بارش باران و دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود، همچنین در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز و استان خراسان شمالی به ویژه در ساعات بعد از ظهر رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

روز یکشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر به ویژه سواحل غربی و مرکزی خزر ابرناکی و بارش پراکنده باران ادامه خواهد داشت و در مناطقی از شمال غرب و شمال شرق کشور به ویژه افزایش ابر و رگبار و رعدو برق و وزش باید پیش بینی می‌شود

همچنین در ساعات بعد از روز دوشنبه در ارتفاعات البرز استان اردبیل و آذربایجان شرقی افزایش ابر و بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

شایان ذکر است که طی روز‌های شنبه و یکشنبه به دلیل نفوذ جریان‌های مرطوب جنوبی در مناطق از جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعداز ظهر رشد ابر، رگبار باران گاهی باد و رعدو برق و وزش باد پیش بینی می‌شود سواحل شرقی دریای عمان مواج خواهد شد و در شمالی شرق و شرق کشور گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط به ویژه در زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود.

طی سه روز آینده در بعضی ساعاتبا افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی سمنان بخش‌های از استان‌های اصفهان، قم مرکزی و قزوین پدیده گردو غبار و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

روز‌های شنبه و یکشنبه مناطقی از جنوب غرب کشور گردو غبار خواهد داشت.

رگبار باد و باران در مناطق شمال غرب/ دریای عمان مواج است+ جدول  مواج است+ جدول

است+ جدول

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها