هوای کشور از یکشنبه خنک می‌شود

کد خبر: 718917

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه آسمان غالب نقاط کشور طی ۲۴ ساعت آینده صاف و آفتابی خواهد بود، گفت: از روز یکشنبه جریانات خنک شمالی وارد کشور خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم:مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه آسمان غالب نقاط کشور طی ۲۴ ساعت آینده صاف و آفتابی خواهد بود، گفت: از روز یکشنبه جریانات خنک شمالی وارد کشور خواهد شد.
احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: با جنوبی شدن جریانات از روزهای گذشته، امروز نیز شاهد ماندگاری هوای گرم و آسمان صاف و آفتابی در غالب نقاط کشور هستیم.

وی ادامه داد: از عصر امروز و در اواخر وقت شاهد رشد ابر پراکنده باران در بخش‌هایی از آذربایجان غربی و گیلان خواهیم بود و این وضعیت روز شنبه نیز در بخش‌هایی از آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان ایجاد خواهد شد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از روز یکشنبه جریانات خنک شمالی وارد کشور خواهد شد، گفت: از روز یکشنبه رشد ابر، کاهش دما، باران پراکنده و رعد و برق در بخش‌هایی از استانهای گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی از اردبیل به‌وجود می‌آید. به گفته وظیفه، از روز یکشنبه در ارتفاعات البرز یعنی استانهای سمنان، تهران، البرز و قزوین نیز رشد ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. وی ادامه داد: طی سه روز آینده در بعضی ساعات در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود؛ این وضعیت روز یکشنبه در مناطقی از جنوب غرب کشور هم دور از انتظار نیست. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی سه روز آینده رشد ابر و احتمال بارش پراکنده باران در جنوب استانهای سیستان و بلوچستان و بخشهایی از هرمزگان پیش‌بینی می‌شود؛ البته سواحل دریای عمان نیز در همین مدت مواج خواهد بود. وظیفه، شهرکرد با 6 درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 48 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرم‌ترین لحظات به 36 درجه بالای صفر رسید که طی 24 ساعت آینده یک درجه کاهش می‌یابد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها