سازندگان چالش «نهنگ آبی» دستگیر شده‌اند

کد خبر: 722293

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان اینکه «نهنگ آبی» نه یک بازی بلکه یک چالش است، از دستگیری سازندگان این چالش در روسیه خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: حسن کریمی قدوسی روز یکشنبه در نشست خبری سومین لیگ بازی های رایانه ای افزود: نهنگ آبی بازی نیست بلکه یک چالش است، مثل ریختن سطل آب یخ، که یک چالش است.
وی ادامه داد: بنیاد ملی بازی های رایانه ای از سه ماه پیش از این موضوع مطلع بود اما آن را رسانه‌ ای نکرد چون تاثیرات منفی زیادی داشت.
کریمی قدوسی افزود: سازندگان این چالش دستگیر شده ‌اند و از آنجایی که «نهنگ آبی» نیاز به یک ادمین برای تایید و اعلام مراحل دارد، با دستگیری سازندگان آن عملا دیگر این چالش وجود ندارد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: پرداختن به چنین موضوعاتی باعث می شود که جریانی شکل بگیرد که بگوید بازی خوب نیست و بحران جدیدی در رابطه با بازی ها در سطح کشور ایجاد شود و اما باید بگوییم که تا کنون هیچ موردی از این بازی در ایران گزارش نشده و از نظر علمی این چالش وجود ندارد.
چالش «نهنگ آبی» یک بازی اینترنتی است که در چندین کشور وجود دارد.
بازی متشکل از یک سری از وظایف واگذاری شده به بازیکنان توسط مدیران در طول ۵۰ روز است که با چالش نهایی بازیکن نیاز به ارتکاب خودکشی دارد.
اصطلاح «نهنگ آبی» از پدیده ساحل نهنگ می‌آید که مربوط به خودکشی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها