مهاجران افغانستانی با داشتن مدارک هویتی، زائر اربعین می‌شوند/ دیگر هادی می‌تواند پرچمش را بردارد و به کربلا برود

کد خبر: 740603

دو روز پیش بود که سایت «فردا» فیلمی از مصاحبه با خانمی افغانستانی مقیم ایران منتشر کرد که برای گرفتن ویزای عراق به سفارت مراجعه کرده بود ولی با سفر او موافقت نشد و درنتیجه از سفر به کربلا می‌ماند.

مهاجران افغانستانی با داشتن مدارک هویتی، زائر اربعین می‌شوند/ دیگر هادی می‌تواند پرچمش را بردارد و به کربلا برود

مهاجران افغانستانی با داشتن مدارک هویتی زائر اربعین می‌شوند

سرویس اجتماعی فردا: دو روز پیش بود که سایت «فردا» فیلمی از مصاحبه با خانمی اهل افغانستان و مقیم ایران منتشر کرد که برای گرفتن ویزای عراق اقدام کرده ولی در میان بروکراسی میان سفارت عراق و سفارت افغانستان سردرگم شده و در نهایت با سفر او موافقت نشده بود.

این خانم در گفتگو با خبرنگار «فردا» گفت: «متولد ایران هستم و پاسپورت اقامتی ایران را دارم. از اول مهر بود که برای سفر به کربلا اقدام کردم و به تمام نهادهای مربوطه مراجعه کردم، اما نمی‌گذارند که به زیارت امام حسین(ع) بروم.»

او در ادامه با بغض گفت: «ما نذر کرده بودیم. پسر ۷ ساله‌ام که مکبر مسجد است یک پرچم خریده و می‌خواهد آن را در دستانش بگیرد و به کربلا بیاورد. حالا من چه جوابی به هادی بدهم؟»

این خانم افغانستانی فقط یک نفر از کسانی بود که توانست مقابله دوربین درددل کند و صدایش را به گوش رسانه‌ها برساند و بگوید که مشکلات افغانستانی‌ها مقیم ایران به جایی رسیده که دلتنگ زیارت اباعبدالله(ع) هستند ولی نمی‌توانند به کربلا سفر کنند.

طی دو روز گذشته این فیلم با واکنش‌های بسیاری در شبکه های اجتماعی مواجه شد و بسیاری از مخاطبان را تحت تاثیر قرار داد. همین موضوع سبب شد تا مسئولان به فکر بیفتند و نسبت به این مسئله اقدامی جدی انجام دهند.

ساعاتی پیش این فیلم از برنامه عصرانه در شبکه افق پخش شد. شهریار حیدری، سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی در این برنامه اعلام کرد که مهاجران و اتباع بیگانه که فقط یکی از مدارک هویتی را داشته باشند می‌توانند ویزای اربعین بگیرند. و به جز مبلغ ۳۵ هزار تومانی که باید برای دفترچه‌های تردد بپردازند، نیازی به پرداخت هزینه دیگری نیست.

اگر این خبر به گوش مسئولان ثبت نام اتباع افغان برسد دیگر تمام افغانستانی‌های مقیم ایران که قصد سفر به کربلا را دارند می‌توانند بدون هیچ مشکلی در آنجا ثبت‌نام کنند.

حالا دیگر همه چیز برای هادی رو به راه شده، او می‌تواند دست مادرش را بگیرد، پرچمش را بردارد و به کربلا برود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها