هشدار به متقاضیان ثبت نام در عتبات

کد خبر: 742004

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: ثبت‌نام عتبات در مغازه ها، بنگاه‌ها، مساجد و دفاتر بند "الف" و "ب" وابسته به سازمان گردشگری به هیچ عنوان مورد تأیید سازمان حج و زیارت نیست و نسبت به کلاهبرداری در این زمینه به مردم هشدار جدی داده می‌شود.

هشدار به متقاضیان ثبت نام در عتبات

خبرگزاری میزان: محسن نظافتی در خصوص مراکز مورد اعتماد برای ثبت‌نام کاروان‌های عتبات گفت: سازمان حج وزیارت بار‌ها اعلام کرده است که در ثبت‌نام‌های عتبات چه به‌طور معمول که در طی سال انجام می‌شود و چه در ایام خاصی، چون اربعین حسینی باید به دفاتر مورد تأیید این سازمان مراجعه کنند. چرا که تنها دفاتر زیارتی وابسته به سازمان حج و زیارت مورد تأیید بوده و مسئولیت مابقی دفاتر بر عهده ثبت‌نام‌کنندگان است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰۰ دفتر زیارتی وابسته به سازمان حج و زیارت در سامانه معرفی شده و مورد تأیید این سازمان محسوب می‌شوند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: همه دفاتر خارج از لیست سامانه سماح از لحاظ قانونی ایراد داشته و می‌تواند زمینه را برای سوء‌استفاده کلاهبرداران فراهم کند.

وی عنوان کرد: همزمان با فرارسیدن ایام اربعین حسینی بازار ثبت‌نام عتبات حتی در مراکز غیرمرتبط به یک امری معمولی تبدیل شده است. این در حالی است که در برخی مغازه‌ها، بنگاه‌ها و دفاتر بند الف و ب وابسته به گردشگری نسبت به ثبت‌نام افراد برای اعزام به عتبات اقدام می‌شود در حالی‌که این مراکز از نظر قانونی ایراد داشته و مورد تأیید سازمان حج و زیارت نیست.

نظافتی در ادامه یادآور شد: به منظور تسهیل در ثبت‌نام عتبات امکان معرفی نزدیک‌ترین مراکز به محل زندگی ثبت‌نام‌کنندگان فراهم شده است و مراجعه‌کنندگان می‌توانند به‌راحتی به مراکز معتبر دسترسی پیدا کنند.

وی با تأکید به روند کاری کلاهبرداران فضای مجازی و مراکز غیرقانونی و نحوه دریافت وجه لازم برای سفر یادآور شد: در سیستم سازمان حج و زیارت به هیچ عنوان هیچگونه وجه نقدی به‌صورت دستی و یا به حساب شخص یا دفتر دریافت نمی‌شود و تمامی هزینه‌ها به حساب تجمیع وجوه ستاد اربعین واریز می‌شود. بر این اساس به مراجعه‌کنندگان توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و یا حضوری از پرداخت هرگونه وجه به حساب شخص و یا نقدی خودداری کنند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در پایان اظهار داشت: به تمامی متقاضیان حضور در مراسم اربعین حسینی نسبت به ثبت‌نام در مراکز متفرقه و خارج از لیست سازمان حج و زیارت هشدار داده می‌شود و در صورت هرگونه اخاذی و کلاهبرداری نسبت به این امر سازمان حج و زیارت هیچگونه مسئولیتی را قبول نکرده و افراد خود نیز مسبب این امر محسوب می‌شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها