توضیحات اژه‌ای درباره خروج عکاس ممنوع‌الخروج از کشور

کد خبر: 742258

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص جاسوس تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: ایشان دو پرونده داشت و در مورد پرونده اول در زندان به سر می‌برد، ضمن اینکه بررسی پرونده دوم همچنان ادامه دارد.

توضیحات اژه‌ای درباره خروج عکاس ممنوع‌الخروج از کشور

خبرگزاری فارس: در ادامه یکصد و بیستمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه گفت:با توجه به اینکه جاسوس تیم مذاکره کننده هسته‌ای کارشناس امور مالی و بانکی تیم مذاکره کننده بوده و در سند برجام ابهاماتی در خصوص مسائل بانکی و مالی نظیر FATF و ... وجود دارد می‌توان گفت دستورات سرویس‌های اطلاعاتی که دری با آنها همکاری داشته در سند برجام محقق شده است، تقاضا دارم در این خصوص توضیح بفرمایید و بگویید آیا حکم این فرد اجرایی شده و ایشان برای تحمل محکومیت خود روانه زندان شده است؟

اژه‌ای در پاسخ گفت: ایشان دو پرونده داشت و در مورد پرونده اول در زندان به سر می‌برد.

ایشان الان هم در حال تحمل کیفر است ضمن اینکه بررسی پرونده دوم همچنان ادامه دارد. در خصوص اینکه آیا ایشان توانسته منویات سرویس‌های بیگانه رو در برجام بگنجاند یا خیر هم باید متن حکم را بخوانید.

وی در پاسخ به این سوال که یک عکاس برخلاف ممنوع الخروج بودن توانسته از کشور خارج شود گفت، بررسی‌های ما نشان داد که یکی از مدیران وزارت اطلاعات نامه‌ای به ناجا نوشته و گفته این فرد سفرش ضروری است و باید از کشور خارج شود و آن مسئول در ناجا هم اجازه خروج می‌دهد که متعاقب این پرونده دادستانی از آن مسئول ناجا به دادسرای نظامی موضوع را منعکس میکند تا بررسی لازم صورت گیرد.

معاون اول قوه قضائیه درباره صدور حکم برای یک جاسوس گفت: این فرد به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده البته حکم بدوی است و پرونده را وزارت اطلاعات دنبال کرده و تحقیقات از ناحیه آنها رخ داده ولی هنوز قطعی نشده است.

اژه‌ای درباره مبارزه جدی تر با معتادان که عاملان بسیاری از جرائم در کشور هستند نیز گفت: در حدی که در توان قوه قضاییه است و از ناحیه نیروی انتظامی پرونده تشکیل می‌شود ما رسیدگی می‌کنیم.

وی گفت: این در حالی است که یکی از اعتراضاتی که به ما می‌شود سر برخورد با همین افراد و قاچاقچیان است.

وی درباره فعالیت یک سری شرکت جاسوس پرور در کشور نیز گفت: ما که نمی‌توانیم بگوییم هر شرکتی جاسوس است البته شاید در هر شرکتی امکان وجود این افراد باشد اما نظارت بر این شرکت‌ها توسط سیستم اطلاعاتی رخ می‌دهد و آنها هستند که باید براساس علایم و حرکات افراد بر آن نظارت کنند.

اژه‌ای گفت: البته جاسوس دو نوع است یک شکلش این است که فردی می‌آید برای اینکه اطلاعات کشور را به بیرون ببرد اما نوع دوم کسانی هستند که شاید جاسوسی نخواهند بکنند اما می‌آیند و برای مسئولیت کارسازی و فکر سازی می‌کنند، این شکل دوم برای ما خطرناک است چون یک سری از نفوذی‌ها همین نوع از کار را انجام می‌دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها