نرخ خودکشی در کدام استان بالا است؟

کد خبر: 746255

انوشیروان محسنی بندپی در نشستی با خبرنگاران در ایلام اظهار کرد: تاکنون 29 درصد درخواست طلاق ، به صلح و سازش منجر شده که باید این نرخ افزایش یابد.

نرخ خودکشی در کدام استان بالا است؟

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: به ازای هر چهار ازدواج در کشور یک مورد طلاق وجود دارد و کاهش این آسیب اجتماعی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

انوشیروان محسنی بندپی در نشستی با خبرنگاران در ایلام اظهار کرد: تاکنون 29 درصد درخواست طلاق ، به صلح و سازش منجر شده که باید این نرخ افزایش یابد.

وی از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ثبت طلاق تا پایان امسال در کل استان‌های کشور خبر داد و گفت: در این برنامه درخواست طلاق از بدو تقاضا در سامانه ثبت و متناسب با علت طلاق، مداخله برای پیشگیری ازآن انجام می‌شود .

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: علت طلاق زوج‌ها در این سامانه شناسایی و چنانچه به حمایت مالی، مشاوره ای و غیره نیاز داشته باشند آین سازمان مداخله خواهد کرد تا نرخ وقوع این آسیب اجتماعی در کشور کاهش یابد .

محسنی‌بندپی به آسیب اعتیاد در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس شیوع شناسی انجام گرفته سن اعتیاد در کشور اکنون در حال کاهش بوده و روند رو به رشدی بین زنان و کودکان دارد و اکنون 500 نوع ماده مخدر در کشور وجود دارد که 40 درصد میزان مصرف مواد مخدر در کشور را تریاک تشکیل می‌دهد .

وی با اشاره به پایین آمدن سن اعتیاد گفت: علت این آسیب پیچیده و چند عاملی است و عمده آنها عدم استحکام خانواده ها، بیکاری، استرس، بی عدالتی، مسایل روانی و اجتماعی و غیره است .

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه بین سن 15 تا 29 سال از هر 6.6 مرد معتاد یک زن هم معتاد است گفت: این نرخ در گروه سنی بین 29 تا 45 سال به ازای 17 مرد یک زن است .

بندپی از تماس یک میلیون و 100 هزار نفر با خط 1480 و تماس 400 هزار نفر با خط ملی اعتیاد در سال گذشته خبر داد و همچنین طرح غربالگری مشاوره ژنتیک و غربالگری شنوایی نوزادان با پوشش 15 هزار نوزاد و طرح پیشگیری از تنبلی چشم با پوشش 60 هزار کودک را از برنامه های این سازمان برای کاهش نرخ معلولیت در کشور برشمرد .

شناسایی 60 هزار کودک کار و خیابانی در کشور

محسنی بندپی به مساله کودکان کار و خیابانی هم اشاره و از شناسایی حدود 60 هزار کودک کار و خیابانی در کشور اشاره کرد و گفت: کودکان کار افرادی هستند که به علت مشکلات مالی کار کرده و شب به خانه برمی گردند ولی کودکان خیابانی به خانه باز نمی گردند که ساماندهی آنها در دستور کار بهزیستی قرار دارد .

وی همچنین از آغاز ساخت 11 هزار و 600 مسکن برای خانواده های دو معلول به بالا در کشور خبر داد و گفت: تاکنون سه هزار واحد از این تعداد تحویل شده که سهم استان ایلام 40 واحد است.

وی همچنین از بیمه تامین اجتماعی 208 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار مددجوی بهزیستی ساکن در مناطق شهری و روستایی خبر داد و پرداخت تسهیلات کم بهره، حق بیمه کارفرمایی و جبران کارایی معلولان را از برنامه های این سازمان برای اشتغال جامعه هدف برشمرد .

نرخ خودکشی در استان ایلام بالا است

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور به مساله خودکشی در این استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه نرخ این آسیب در استان بالاتر از میانگین کشوری است این سازمان آمادگی لازم برای طرح تحقیقاتی و عملیاتی با ارایه راهکارهای پیشگیری برای این پدیده است .

محسنی بندپی گفت: محدودیت اعتباری در این زمینه وجود ندارد و اعتبار متناسب با طرح تصویب خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها