اظهارات دانشجویان دانشگاه شریف در مورد فیلم های آموزشی کنکور +فیلم

کد خبر: 749157

در شرایطی که رسانه ی ملی این روزها از نظر مخاطب حال و روز خوبی ندارد اما بازار تبلیغات کنکور درشبکه های مختلف تلویزیونی این رسانه حسابی داغ است و مؤسساتی که خود را تولیدکننده برترین فیلم های آموزشی کنکور می نامند برای فروش بیشتر حسابی از خجالت یکدیگر درمی آیند.

حجم ویدیو: 9.93M | مدت زمان ویدیو: 00:03:22 دانلود ویدیو
سرویس اجتماعی فردا: در شرایطی که رسانه‌ی ملی این روز‌ها از نظر مخاطب حال و روز خوبی ندارد، اما بازار تبلیغات کنکور درشبکه‌های مختلف تلویزیونی این رسانه حسابی داغ است و مؤسساتی که خود را تولیدکننده برترین فیلم‌های آموزشی کنکور می‌نامند برای فروش بیشتر حسابی از خجالت یکدیگر درمی آیند. همین چند هفته پیش بود که مدیر یکی از این مؤسسات در برابر چشمان بینندگان تلویزیونی با ادبیاتی تند و خشن، رقیب دی وی دی فروش خود را به فریب داوطلبین کنکور و فروش دی وی دی‌های چند ده میلیون تومانی متهم کرد و اظهار داشت که شکایت‌های بیشماری از مشتریان محصولات رقیب دریافت کرده است.
اما وجه اشتراک برنامه‌های تبلیغاتی این مؤسسات، دعوت از افرادی است که به عنوان رتبه‌های برتر کنکور معرفی شده اند. افرادی که در برابر دوربین‌های تلویزیونی مدعی هستند صرفاً با تکیه بر این محصولات و مشاوره‌های کنکور مؤسسات فوق موفق به کسب رتبه‌های برتر کنکور شده اند.
البته نکته عجیب و قابل تأمل این است که برخی از افرادی که به نام رتبه‌های برتر دعوت شده اند، اساساً نامشان در فهرست رتبه‌های برتر کنکور سراسری وجود ندارد. همچنین با کمی کنکاش در سایت‌های خبری رسمی می توان پی برد کهآن تعداد معدودی هم که حقیقتاً از رتبه‌های برتر کنکور هستند، برای حضور تبلیغاتی خود در برنامه‌های این مؤسسه ها، مبالغ قابل توجهی دریافت کرده اند که بعضاً صحبت از پرداخت مبالغ پنجاه میلیون تومانی برای حضور چند دقیقه ای این رتبه هادر برنامه‌های تبلیغاتی مؤسسات کنکور است.
هرچند این پرسش کلیدی مطرح است که چرا و به چه دلیل یک رتبه برتر حاضر است تا ساعت‌ها از وقت خود را صرف شرکت در چنین برنامه‌هایی نماید که هدفشان فقط پر کردن جیب مافیای کنکور است و بس. آیا آن خانم یا آقای جوانی که رتبه برتر کنکور شده است صرفاً با هدف انجام کار خیر و بصورت رایگان حاضر شده است تا ساعت‌ها از وقت خود را صرف آماده سازی و شرکت در چنین برنامه‌هایی نموده و به کنکوری‌ها خدمت کند؟ و یا آنگونه که چند تن از این رتبه‌های برتر در گفتگو با خبرگزاری‌ها اعتراف کرده اند، پشت پرده‌ی این ماجرا، دریافت مبالغ چند ده میلیون تومانی است؟!
در فیلم کوتاه زیر که در کانال یکی از مشاورین مطرح تحصیلی منتشر شده است، از زبان نفرات برگزیده کنکور سراسری در سال‌های اخیر که دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر و آی تی دانشگاه صنعتی شریف هستند خواهید شنید که آیا اساساً این عزیزان اعتقادی به فیلم‌های آموزشی کنکور دارند یا خیر!
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها