جزئیات آماده‌سازی مدارس زلزله‌زده

کد خبر: 752155

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور جزییات نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس مناطق زلزله زده را اعلام‌ کرد.

جزئیات آماده‌سازی مدارس زلزله‌زده

خبرگزاری مهر: محمد تقی نظر پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۷۸ مدرسه در قالب ۴۱۵‌ کلاس درس نیازمند به تخریب و بازسازی است. تعداد ۱۶ مدرسه نیز نیاز به تعمیرات دارند و تعداد ۵ مدرسه نیز نیاز به مقاوم سازی دارند.

وی افزود: یک مدرسه ۱۵ کلاسه و ۶ کلاسه در سر پل ذهاب و یک مدرسه در قصرشیرین که ۹ کلاسه است، داریم که نیمه کاره بوده است. در قدم اول یک میلیارد تومان از اعتبارات ملی گذاشتیم ‌تا این سه پروژه انجام‌شود.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: دو مدرسه را نیز تا ۴۵ روز دیگر از پیمانکار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: تا روز گذشته تعمیرات دو مدرسه در سرپل ذهاب انجام شده است که امروز قابل استفاده بوده است. تعمیرات ۲۰۰ کلاس نیز تا هفته آینده نیز انجام می گیرد و قابل استفاده است.

نظر پور گفت: برای ۴۱۵ کلاس تخریبی، ۱۳۰ کانکس فراهم‌کردیم‌ و به مناطق زلزله زده اعزام شده است. در برخی از روستا ها نیز تمام خانه ها به جز مدارس نو ساز تخریب شده اند.

وی گفت:تعهد بیش از ۳۵ مدرسه با ۱۳۰ کلاس درس توسط خیرین انجام شده است. امروز خیرینی در مناطق زلزله زده وجود دارند که امروز تعهد جدید آنان نیز مشخص می شود.

نظر پور تصریح کرد: تفاهم نامه ای با ستاد اجرایی امام اجرای می کنیم تا ساختمان هایی که می سازیم جایگزین کانکس ها شود.

وی گفت:مدارس به لحاظ کیفیت، معمولا محل اسکان امداد و نجات می شوند. چون حضور امداد گران و اسکان مردم در این مدارس هستند، به همین دلیل تعمیرات با تاخیر انجام می گیرد.

رییس سازمان‌ نوسازی، توسعه و تجهیز گفت: بودجه بحرانی نداریم‌اما ستاد بحران اعتبارات ما در مواقع بحرانی تامین می کند.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه ۳ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است. اعتبارات سالانه نیز وجود دارد که ما مدارس را تخریب و بازسازی و مقاوم سازی و تامین تجهیزات گرمایشی و سرمایشی انجام می شود. اگر صد درصد تخصیص می توانیم تمام کار ها را کنیم.

نظر پور گفت: از سال ۸۵ با حدود ۱۳۲ هزار کلاس درس آغاز کردیم.تاکنون ۴۹ درصد تخریب و بازسازی شده است و ۶ هزار و ۲۲۲ کلاس درس تخریب و بازسازی در دست احداث داریم. ۵۳۰ هزار کلاس درس داریم که ۱۱.۶ درصد نیاز به تخریب و بازسازی دارند. ۶۴ هزار و ۱۷۱ کلاس درس تخریب و بازسازی شده است.

وی تصریح کرد: حدود ۳۰ هزار از سال ۸۵ تا مهر ۹۶ مقاوم سازی شده است. در دست اجرا ۱۲۰۰ کلاس درصد در دست اجرا داریم. در مقاوم‌سازی موفقیت کمی‌بدست آوردیم.

نظر پور بیان کرد: حدود ۹۶ هزار کلاس درس یعنی ۷۵ درصد نیاز به مقاوم سازی دارند.

وی گفت: از ۵۳۰ کلاس درسی، ۱۸.۱ درصد نیز نیاز به مقاوم سازی نیاز دارد که ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد. برای تخریب و بازسازی نیز به ۱۱ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

وی بیان کرد: در مقاوم سازی مشکل داریم. باید در مقاوم سازی مراقب باشیم تا تخریب نشوند، دانش آموزان در سر کلاس هستند. باید دانش آموزان در مدرسه دیگر باشند تا مدرسه در اختیار ما باشد مقاوم سازی کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها