رونمایی قرآن مطلای «سفینة‌النجاة» +تصاویر

کد خبر: 755845

مراسم رونمایی از قرآن مطلای «سفینة‌النجاة» در حاشیه سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی و با حضور رئیس جمهور کشورمان برگزار شد.

رونمایی قرآن مطلای «سفینة‌النجاة» +تصاویر

خبرگزاری تسنیم: سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از امروز با حضور میهمانانی از کشورهای اسلامی جهان اسلام در سالن اجلاس سران برگزار شد. در حاشیه نخستین روز از این کنفرانس، مراسم رونمایی از قرآن مطلّا (سفینة‌النجاة) با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان برگزار شد.

«سیدعلی‌اصغر موسویان» کاتب قرآن و صاحب اثر هنری «قرآن کشتی مطلا» در گفت و گو با خبرنگار تسنیم با اعلام این خبر گفت: «سفینه النجاة» بیست و سومین اثر قرآنی بود که توانستم به پایان برسانم. این اثر بر روی کشتی چوبی طراحی و ساخته شده و طول این اثر قریب 3متر است.

وی افزود: ارتفاع اثر حدود یک متر و با نصب بادبان به طول سه متر می‌رسد و عرض اثر نزدیک یک متر مربع است.

موسویان با بیان اینکه جنس قرآن از فلز برنز و طلا است، گفت: در کتابت قرآن از دو هنر حکاکی و خوشنویسی استفاده شده است و پس از حکاکی و کتابت اثر بر روی فلز مزبور به‌طور خاصی به‌روی کشتی نصب شده است.

این کاتب قرآن با اشاره به ویژگی‌های دیگر این اثر افزود: نوع خط قرآن کتابت شده، نسخ است که بوسیله یک سوزن فولادی شکل حکاکی شده است. وزن تقریبی اثر قریب 70 کیلو است.

3 هزار ساعت برای خلق اثر هنری «سفینةالنجاة»

این خوشنویس قرآنی با بیان اینکه نحوه انتخاب و طراحی این اثر بر اساس حدیث قدسی (ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاة ) به رشته تحریر درآمده است، عنوان کرد: طبق نظر کارشناسان، این کار در نوع خود جالب و بی‌نظیر است. موسویان به مدت زمان خلق این اثر هنری اشاره کرد و گفت: مدت زمان کتابت از شروع، طراحی، ساخت،کتابت، حکاکی، نصب و چیدمان قریب یکسال و بیش از 3000 ساعت بطول انجامیده است. این هنرمند قرآنی کشورمان با بیان اینکه روی کشتی دو کابین طراحی شده است که بر روی آنها نام مقدس و جلاله «الله» و 14 معصوم نقش بسته است، گفت: داخل کشتی به‌صورت زیبا و مرتّب بوسیله لامپ‌های سبز نور‌پردازی شده است.

یادآور می‌شود، «سیدعلی‌اصغر موسویان» از خوشنویسان و کاتبان قرآن کریم است که بر اساس علاقه و اشتیاق به ساحت مقدس قرآن کریم هر ساله آثار فاخر و ارزنده‌ای را در این راستا خلق می‌کند که آخرین اثر ایشان، «قرآن مرقّع مطلّا» بود رونمایی شد و به آستان مقدس علوی در نجف اشرف اهداء شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها