تربیت پلیس مجاهد مسئول در دستور کار ناجا

کد خبر: 771058

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی از برگزاری همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی در روز چهارشنبه 27 دی ماه خبر داد.

تربیت پلیس مجاهد مسئول در دستور کار ناجا

خبرگزاری فارس: سردار احمدرضا رادان رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی در نشست خبری اولین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی به فعالیت مرکز مطالعات راهبردی ناجا پرداخت واظهار داشت: ما دو کار ویژه مهم در دستور داریم که این جدای از ماموریت‌های روتین این مرکز است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی تصریح کرد: معماری ناجای آینده و اینکه با چه رویکردی معماری باید انجام شود و پلیس با چه رویکردی در معماری ناجای آینده جا بگیرد از جمله دو کار ویژه مرکز مطالعات راهبردی ناجاست.

وی به مراحل انقلاب از نگاه رهبری اشاره و تصریح کرد: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تمدن نوین اسلامی از جمله مراحلی است که رهبری معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند.

سردار رادان اضافه کرد: ما باید رویکرد خودمان را تمدن نوین اسلامی قرار دهیم و برای اینکه بتوانیم معماری ناجای آینده را انجام دهیم باید بدانیم با چه افق و شرایط و چه پلیسی در آن معماری حضور داشته باشیم.

وی انجام کارهای مطالعاتی از سال 94 اشاره و بیان داشت: با تلاش چند ساله اکثر نخبگان و اندیشمندان را شناسایی کرده و ارتباط‌مان را به همکاری دو طرفه تبدیل کرده‌ایم.

این مقام ارشد نیروی انظامی تصریح کرد:‌ما اندیشمندانی پیدا کردیم که وجودشان در جامعه پربرکت بوده و اطلاعات و تحقیقات آنها ذخایری است که باید به هنگام استفاده شود و می‌تواند در معماری ناجای آینده نقش داشته باشد.

وی گفت: گذر از 5 مرحله انقلاب که مدنظر مقام معظم رهبری است در گرو تولید فکری و پرورش انسانی است که گذر بتواند کار کند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی به جمع‌آوری 360 چکیده و 200 مقاله در این همایش اشاره و تصریح کرد: همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی چهارشنبه 27 دی در مرکز غدیر دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار می‌شود.

وی به اهداف این همایش پرداخت و گفت: توسعه مفهومی و گسترش ادبیات راهبردی، گفتمان‌سازی تمدن نوین اسلامی، بسترسازی نظری برای معماری ناجای آینده وهمچنین بهره‌گیری از دیدگاه‌های علمی صاحب‌نظران حوزه، دانشگاه و ایجاد شبکه نخبگان از جمله اهداف این همایش است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی به محورهای همایش پرداخت و گفت: مبانی نظری و رویکردهای ناجا و تمدن نوین اسلامی، تمدن نوین اسلامی در اندیشه انقلاب اسلامی و همچنین ناجا و رویکرد تمدن، چالش‌ها، راهبردها و الزامات از جمله محورهای این همایش است.

سردار رادان در بخشی ازسخنان خود در مورد این همایش گفت: ما می‌خواهیم مامور و معذور را به مامور و مسئول و در نهایت به مجاهد مسئول تبدیل کنیم. چرا که مجاهد مسئول در هر حوزه از ماموریت خود مثل مهندس عمل می‌کند و انتظارات مردم و مسئولیت خود را عمل می‌کند که همه اینها نیازمند این است که پلیس رویکرد خود را معرفی کند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی غیر از ماموریت‌های نوشته شده خودش دو ماموریت مفهومی دارد؛ از جمله حفظ دستاوردهای انقلاب و حفظ سازمان نیروی انتظامی است؛ حفظ سازمان نیروی انتظامی لازمه‌اش داشتن رویکرد معماری ناجای آینده و وجود مجاهد مسئول است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها