ظرفیت کنکور دکتری اعلام شد

کد خبر: 786476

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برنامه‌ریزی برای ساماندهی سهمیه‌های کنکور خبر داد و گفت: گزارش کار به وزارت علوم فرستاده شده و منتظریم نتیجه در کارگروه بررسی شود.

ظرفیت کنکور دکتری اعلام شد
خبرگزاری فارس:رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برنامه‌ریزی برای ساماندهی سهمیه‌های کنکور خبر داد و گفت: گزارش کار به وزارت علوم فرستاده شده و منتظریم نتیجه در کارگروه بررسی شود.
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از آزمون دکتری در دانشگاه صنعتی شریف در جمع خبرنگاران گفت: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ با حضور ۲۳۴ هزار و ۴۵۴ داوطلب در ۵۵ شهر و ۱۱۷ حوزه امتحانی کشور برگزار شد که از این تعداد ۱۰۰ هزار و ۶۲۲ نفر زن و ۱۳۳ هزار و ۸۳۲ نفر مرد هستند، به عبارت دیگر ۴۲.۹۹ درصد داوطلبان را زنان و ۵۷.۰۸ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند. وی افزود: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ در ۷ گروه آموزشی و در ۲۴۶ کد رشته امتحانی برگزار شده است و نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ به صورت کارنامه تنظیم و هفته آخر فروردین ماه ۹۷ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود. خدایی گفت: سال گذشته ظرفیت پذیرش دولتی در دکتری ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر بود که امسال حدود ۱۴ هزار نفر ظرفیت پیش بینی شده است. وی گفت: دانشگاه آزاد نیز حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر ظرفیت برای دکتری تعیین کرده است به عبارتی در مجموع دانشگاه‌های آزاد و دولتی پیش بینی می‌کنیم حدود ۲۴ تا ۲۶ هزار نفر در این دوره پذیرفته شوند. وی همچنین از برنامه‌ریزی برای ساماندهی سهمیه‌های کنکور خبر داد و گفت: گزارش کار به وزارت علوم فرستاده شده و منتظریم نتیجه در کارگروه بررسی شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها