جولان چاقوکش‌ها در خیابان‌های انگلیس +تصاویر

کد خبر: 799802

جرایم خشونت‌بار در انگلیس افزایش شدیدی داشته به گونه‌ای که در دو ماه نخست سال جاری این خشونت‌ها ۵۰ قربانی گرفته است.

جولان چاقوکش‌ها در خیابان‌های انگلیس +تصاویر

خبرگزاری میزان: جرایم خشونت‌بار در پایتخت انگلیس در سال ۲۰۱۸ افزایش شدیدی داشته به گونه‌ای که در دو ماه نخست سال جاری این خشونت‌ها ۵۰ قربانی گرفته است. آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که پلیس لندن طی دو ماه گذشته تحقیقات بیشتری درباره پرونده‌های قتل نسبت به پلیس نیویورک انجام داده است. این در شرایطی است که شهردار لندن قول داده است تا با خشونت در سطح خیابان‌ها مقابله کند.

بر اساس آمار‌های پلیس لندن، ۱۵ مورد قتل در این منطقه در ماه فوریه رخ داده است. این رقم در نیویورک به ۱۴ مورد رسیده است. در ماه مارس نیز لندن شاهد ۲۲ مورد قتل بوده و این رقم در نیویورک به ۲۱ مورد رسیده بود. پلیس لندن برای برقراری امنیت بیشتر و مقابله با موج جرم و جنایت در پایتخت، ماموران بیشتری در سطح شهر مستقر کرده است. قرار است ۳۰۰ مامور پلیس نیز به نقاطی از شهر که شاهد جرایم خشونت باری بوده اند، اعزام شوند.

از پلیس درخواست شده تا با استفاده از اختیارات خود در مناطقی که شاهد بیشترین خشونت‌ها بوده، فعال‌تر باشد و با بازرسی از افراد، سلاح‌های احتمالی آن‌ها را توقیف کند. پنجشنبه گذشته پنج نوجوان طی ۹۰ دقیقه قبل از غروب آفتاب باضربات چاقو زخمی شدند و یکی از آن‌ها یک نوجوان ۱۳ ساله بود. همه این حملات طی یک هفته گذشته در شهر لندن رخ داد و به نظر می‌رسد پایتخت انگلیس با موجی از خشونت مواجه است. پس از یک دوره طولانی که جرائم خشن روند نزولی داشت، لندن امسال تاکنون به طور میانگین شاهد سه قتل در هر هفته بوده است.

پلیس لندن اعلام کرده که به دلیل افزایش بی‌سابقه چاقوکشی در خیابان‌های پایتخت انگلیس، ۳۰۰ نیروی امنیتی در سطح شهر مستقر خواهد کرد. اطلاعات پلیس انگلیس نشان می‌دهد که بیش از ۳۷ هزار مورد خشونت با چاقو و حدود ۷ هزار مورد خشونت با سلاح گرم در سراسر انگلیس در طول یک سال و تا سپتامبر سال ۲۰۱۷ روی داه و این آمار برای لندن حدود ۱۳ هزار مورد خشونت با چاقو است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۲۵۰۰ مورد افزایش داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ملی انگلیس، خشونت با سلاح سرد در این کشور در طول ۱۲ ماه تا سپتامبر سال ۲۰۱۷ افزایشی ۲۱ درصدی داشته است. خشونت با سلاح سرد در لندن نسبت به سال گذشته افزایشی ۲۳ درصدی داشته و به بالاترین سطح در طو ۶ سال گذشته رسیده است. «صادق خان»، شهردار لندن در واکنش به این افزایش بی‌سابقه گفته است: این آمار نشان دهنده انعکاسی فاجعه‌بار از دولتی است که به طور ناامید کننده‌ای در طول ۸ سال گذشته در زمینه مبارزه با جرایم و نیز بررسی دلایل آن‌ها بسیار ضعیف عمل کرده است. یکی از مقامات سابق پلیس انگلیس نیز در این باره گفته است: خشونت در حال افزایش است و به نظر می‌رسد که پلیس کنترل خیابان‌های لندن را از دست داده است. «ویکتور اولیسا»، رئیس سابق پلیس تاتنهام افزایش حملات با چاقو و سایر اقدامات خشونت‌آمیز را به کاهش بودجه نسبت داده و هشدار داده است چنانچه با این مسئله برخورد نشود، شرایط بدتر نیز خواهد شد. اولیسا در توصیف این وضعیت گفته است: مردم می‌گویند پلیس را دیگر در اطراف خود نمی‌بینند، افرادی که من با آن‌ها گفتگو کردم اینگونه تصور می‌کنند که پلیس کنترل اماکن عمومی و خیابان‌ها را از دست داده است. این اظهارات پس از آن مطرح شد که ۶ مورد حمله با چاقو ظرف مدت ۹۰ دقیقه در سراسر شهر لندن روی داد. افراد و گروه‌های دیگری در انگلیس نیز کاهش بودجه پلیس را دلیل این افزایش خشونت‌ها عنوان کردند و حزب کارگر انگلیس اعلام کرد که کاهش ۲۱ هزار نفری افسران پلیس از سال ۲۰۱۰ تاکنون عامل اصلی افزایش این خشونت‌ها به‌خصوص در لندن شده است. ماه گذشته و در طول ۲ هفته ۱۳ نفر جان خود را در پی خشونت با چاقو جان خود را از دست داده‌اند که در پی وقوع این حوادث، خشونت در انگلیس و ولز از سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به بالاترین سطح خود رسیده است. روزنامه گاردین در گزارشی به این خشونت‌ها پرداخته و می‌نویسد: انگلیس با یک «بحران قتل» مواجه است و یا با یک بحران گزارش‌دهی-وسیاست- ارائه آمار مواجه است. افزایش وقوع قتل در انگلیس را باید به لیست جنایت‌هایی مانند اسیدپاشی، افزایش برده‌داری مدرن، تجاوز جنسی و آزار و اذیت مسلمانان اضافه کرد که در این کشور در حال افزایش هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها