۲ نگاه به ۲ مجرم و متهم پرحاشیه این روز‌ها

کد خبر: 805372

سعید مرتضوی سال‌ها قاضی عالی رتبه‌ای در دستگاه قضایی بود. با این حال زمانی که در معرض اتهام قرار گرفت، دستگاه قضایی در تعقیب و محاکمه او تردید نکرد.

۲ نگاه به ۲ مجرم و متهم پرحاشیه این روز‌ها
روزنامه جوان: سعید مرتضوی سال‌ها قاضی عالی رتبه‌ای در دستگاه قضایی بود. سمت‌های عالی رتبه‌ای هم داشت. با این حال زمانی که در معرض اتهام قرار گرفت، دستگاه قضایی در تعقیب و محاکمه او تردید نکرد. سرانجام هم حکم دو سال حبس قطعی برای او زده شد و روز گذشته پس از چند روز مخفی شدن، او دستگیر و برای اجرای حکم حبس تحویل دادستانی شد. دستگاه قضایی اگر می‌خواست می‌توانست همکار سابق خود، مرتضوی را فراری دهد؛ اما نمی‌خواست و دلیل و انگیزه‌ای هم نداشت آبروی قوه را حراج او کند و پا روی عدالت بگذارد. روشن است که دستگاه قضایی مستقل از نگاه همکاری و آشنایی پرونده مرتضوی را بررسی می‌کند. نمی‌توان چشم پوشی کرد که اقدام به محاکمه و مجازات دادستان سابق تهران یک موفقیت برای دستگاه قضایی به شمار می‌رود.
در سویی دیگر، اما دوستان کاوه مدنی، معاون شش ماهه سازمان محیط زیست در دولت حاضر شدند بدنامی فراری دادن او را به جان بخرند؛ برای او بلیت رفت و برگشت گرفتند، اما می‌دانستند برنمی‌گردد و تمام قد هم پای دفاع از کسی ایستادند که اگر جاسوسی اش فقط یک اتهام بود، اما لاابالی‌گری اش و حضورش در مجالس فساد صرفاً یک اتهام نبود. حال دوتابعیتی بودنش بماند! بدنامی فراری دادنش را دوستان دولتی‌اش به جان خریدند شاید، چون دستگیری کاوه مدنی و اعترافات احتمالی‌اش بیشتر دست و پا گیر آبرویشان می‌شد! طبیعی است با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها