هشت «علی‌اکبر» شهید در ۸ سال دفاع مقدس +تصاویر

کد خبر: 807886

مهمترین سرمایه یک کشور نیروی جوان آن کشور است که با استعدادترین آن‌ها در مدرسه و دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، برخی از آنان نیز «طریق بسمل» شدن پیش می‌گیرند و همچون «علی‌اکبر» در کربلای جبهه‌های ایران حماسه خلق می‌کنند.

هشت «علی‌اکبر» شهید در ۸ سال دفاع مقدس +تصاویر
خبرگزاری ایسنا: مهمترین سرمایه یک کشور نیروی جوان آن کشور است که با استعدادترین آن‌ها در مدرسه و دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، برخی از آنان نیز «طریق بسمل» شدن پیش می‌گیرند و همچون «علی‌اکبر» در کربلای جبهه‌های ایران حماسه خلق می‌کنند. نمی‌شود تنها به سن و سال فرماندهان جنگ نگاه کرد؛ این پوسته جوان‌گرایی است. مغز و محتوای آن، روحیه‌ای بود که در کشور وجود داشت و باعث می‌شد جوانان عمل خود را عرضه کنند، تلاش آن‌ها دیده شود و مشکلات و بن‌بست‌های کشور از میان بروند. در زمان جنگ، یک کشش و تمایل دوسویه برای بهره‌وری از توان جوانان به وجود آمد. جوانانِ پای‌کار و مصممی که بدون توقع جایگاه، آمدند و بار اصلی کشور، یعنی جنگ را روی دوش خود گذاشتند و مدیران و سیاستمداران کشور که از این اتفاق، استقبال و فضا را برای آن‌ها مهیا کردند. این انطباق اراده‌ها، همچون شهامت و شهادت طلبی حضرت علی‌اکبر (ع) تاریخ‌ساز شد و حماسه دفاع مقدس ما در برابر تهاجم عراق را خلق کرد. فضای شکل‌گرفته متعاقب انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی با بینشی توحیدی در این اتفاق دوران‌ساز، سهم بسزایی دارد و عوامل متعددی را می‌توان برای انطباق طرفینی اراده‌ها در زمان جنگ برشمرد. به همین مناسبت به نیابت از جوانان شهید و به پاس حضور هشت سال آن‌ها در آوردگاه جبهه، هشت شهید تخریبچی جوان را از لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) معرفی می‌کنیم. یادشان گرامی و راهشان پر رهرو.
غلامرضا کاظمی شهادت: عملیات «بیت المقدس ۴» فروردین ماه ۶۷ شاخ شمیران سیدعبدالله کهندل شهادت: شهریورماه ۶۶، سردشت (بلفت) داوود ابراهیمی شهادت عملیات «نصر ۴»، تیرماه ۶۶ ماووت علی‌اکبر طحانی شهادت: بمباران شیمیایی دربندیخان، فروردین ۶۷ هشت «علی‌اکبر» شهید در 8 سال دفاع مقدس +تصاویر فتح‌اله محمدخانی گرامیباد شهادت:۱۰ فروردین ۱۳۶۷ عبدالعلی روشنی شهادت: عملیات «بیت‌المقدس ۲» ارتفاعات قمیش، دی ماه ۶۶ اصغر رحیمی شهادت: ۳۱ مرداد ۱۳۶۷، جاده بوکان مهاباد حمیدرضا دادو شهادت: عملیات «نصر ۴»، تیرماه ۶۶، ماووت
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها