آقا معلم‌های فوتبال ایران را بشناسید +تصاویر

کد خبر: 808816

در برهوت بیسوادی فوتبال ایران مگر کسی هم پیدا می‌شود که معلم باشد؟ پاسخ به این سوال صد در صد مثبت است. شاید در فوتبال ایران بازیکنی باشد که تا سوم ابتدایی درس خوانده است، اما در مقابل دکتر، مهندس و به خصوص معلم هم زیاد داریم.

آقا معلم‌های فوتبال ایران را بشناسید +تصاویر
جام جم :به مناسبت هفته معلم و گرامیداشت این قشر زحمتکش جامعه ایران بد نیست سری به فوتبالی‌ها بزنیم و با «فوتبالیست-معلم»‌ها بیشتر آشنا شویم... ۱- مجید جلالی مهم‌ترین آقا معلم فوتبال ایران کسی است که به غیر از لقب «آقا معلم»، لقب «مجید کامپیوتر» را هم یدک می‌کشد. او متولد سال ۱۳۳۵ در محله عارف تهران است. او سال‌ها در قامت معلم ورزش در آموزش و پررورش خدمت کرده است. جلالی که اکنون بازنشسته است مهر ماه ۵۷ به استخدام آموزش و پرورش درآمد. جلالی که دوران معلمی اش را یکی از بهترین دوران زندگی اش می‌داند.
۲- یحیی گل محمدی چهره نام آشنای فوتبال ایران که در دو جام جهانی به میدان رفت هم یکی دیگر از معلم‌های فوتبال ایران است که البته دوران تدریس خیلی طول نکشید. گل محمدی در دوران جوانی زبان انگلیسی تدریس می‌کرد و معلم بود. البته وارد شدن به دنیای فوتبال حرفه‌ای و کسب ثروت و شهرت به طور کامل از شغل معلمی فاصله گرفت.
۳- رحمان رضایی دوران درخشان فوتبال مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران در سری آ. ایتالیا و سه باشگاه پروجا، مسینا و لیورنو سپری شد. رضایی نیز در دوران جوانی سرباز-معلم بود. او در روستا‌ها و در مقطع ابتدایی تدریس می‌کرد و حالا یکی از معلم‌های فوتبال ایران محسوب می‌شود حتی اگر سال‌های از آخرین حضور وی در کلاس درس به عنوان معلم گذشته باشد.
۴ - عباس اکرامی معلم دبیرستان‌های البرز و فیروز بهرام بود. نسل اول تیم شاهین، گروه فرهیختگان فوتبال ایران را او پدید آورد. در دهه ۲۰ شمسی که جمعیت باسواد کشورمان ۲۳ درصد بود، ۷ نفر از مردان شاهین مدرک دکترا و فوق لیسانس داشتند و تحصیلات شان هم مثل امروزی‌ها از طریق شرایطی که برای آن‌ها تدارک دیده شده بود، نبود و تنها به مدد تلاش و توان شان به این مرحله رسیده بودند. اکرامی سال‌ها سابقه تدریس و معلمی در دانشگاه‌ها را نیز دارد.
۵- محمد دادکان رییس اسبق فدراسیون فوتبال ایران نه تنها یکی از تحصیل کرده‌ترین چهره‌های فوتبالی ایران است که علاوه بر آن معلم و استاد دانشگاه نیز به شمار می‌رود. او که تا مقطع دکترا درس خوانده استاد بسیار سخت گیری است. در یکی از مصاحبه هایش گفت: «تن‌ها دلیل موجه برای اینکه دانشجویانم سر کلاس نیایند مردن است، به غیر از این هیچ بهانه دیگری را نمی‌پذیرم!».
* جام جم
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها