اینجا «زلزله مخرب و قوی» هم پیش‌بینی می‌شود

کد خبر: 812080

بعد از ۱۲ اردیبهشت ۹۶ و وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در دو شهرستان بویراحمد و دنا دیگر مردم خواب راحت ندارند و شب را با هزار کابوس به روز می‌رسانند.

اینجا «زلزله مخرب و قوی» هم پیش‌بینی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: صبح روز ۱۲ اردیبهشت ماه امسال زلزله‌ای ۵.۲ ریشتری یاسوج و سی‌سخت را لرزاند و مردم را وحشت‌زده از خانه‌ها بیرون کرد به‌گونه‌ای که شایعه شایعه‌سازان و بی‌تدبیری برخی مدیران بر ترس و وحشت مردم صحه گذاشت تاجایی که مردم ماندن در پارک‌ها، میادین و خیابان‌ها در شرایط جوی نامناسب و زیر باران و باد را به رفتن به خانه‌ها ترجیح می‌دهند.

مردم بویراحمد و دنا این روز‌ها به‌دلیل شایعه‌های دست به دست شده که از قضای روزگار دلیل تاثیرگذاری بسیاری از آنان عملکرد بی‌حساب و کتاب برخی مسئولان بوده، آرام و قرار ندارند و هر لحظه منتظر‌ند تا سقف خانه‌هایشان که دستاورد یک عمر رنج و مشقت بوده فرو ریخته و کاخ آرزوهایشان برای همیشه با خاک یکسان شود.

در حالی هنوز صاحبان علم نتوانسته‌اند پیش‌بینی درستی از وقوع زلزله داشته باشند، در یاسوج به راحتی از آینده خبر می‌دهند که تا ساعتی دیگر زلزله یاسوج را خراب می‌کند و باید از خانه‌ها بیرون آمد؛ مردم باور کرده به خیابان‌ها پناه می‌برند و چادر مسافرتی ۱۵۰ هزار تومانی را ۵۰۰ هزار تومان خرید می‌کنند.

زلزله به دکانی برای کاسبان و فرصت‌طلبان تبدیل شده است به گونه‌ای که فروش چادر‌های مسافرتی و لاستیک در سایه بی‌تدبیری برخی متولیان در کهگیلویه و بویراحمد بازار پر رونقی دارد و مردم مجبور به خرید با هر قیمتی هستند.

رسانه‌ها از هر دری زدند تا آرامش را به شهر برگردانند، از اینکه نمی‌توان زمان وقوع زلزله را پیش‌بینی کرد تا اینکه بر‌اساس روابط کاملا علمی تا حدود یک‌ماه از وقوع زلزله اصلی بالای ۵ ریشتر پس لرزه‌ها ادامه داشته، اما انرژی آن رو به کاهش گذاشته و به تدریج از شدت و تعداد آن کاسته می‌شود.

رسانه‌ها نوشتند که پس لرزه‌ها سبب می‌شود انرژی نهفته در زمین به تدریج رها شده و این را باید امری مثبت قلمداد کرد، ولی بنا به دلایل مختلف از جمله کمک‌های غیر‌عمدی برخی مسئولان و متولیان به شایعه‌سازان، تدابیر رسانه‌ای کارساز نبود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها