کلاهبرداری در «دیوار» با شماره حساب کبابی!

کد خبر: 820519

رئیس کلانتری ۱۴۷ گلبرگ از دستگیری کلاهبرداری که اجناس غیر واقعی را در سایت شیپور و دیوار بارگذاری کرده و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

کلاهبرداری در «دیوار» با شماره حساب کبابی!

خبرگزاری ایسنا: رئیس کلانتری ۱۴۷ گلبرگ از دستگیری کلاهبرداری که اجناس غیر واقعی را در سایت شیپور و دیوار بارگذاری کرده و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سعید قلی پور دراین باره گفت: چندی پیش یکی از مغازه داران کبابی به کلانتری ۱۴۷ گلبرگ مراجعه و اعلام کرد که فردی از شماره حساب‌های مختلف به شماره حساب وی مبالغی را واریز می‌کرده و پس از واریز وجوه نقد و سفارش غذا، برای دریافت کباب و باقیمانده وجوه، به مغازه کبابی مراجعه می‌کرد تا اینکه امروز از بانک با من تماس گرفته و اعلام کردند که بابت واریز وجوه نقد به حسابم از من شکایت شده است.

وی با اشاره به احتمال وقوع کلاهبرداری در این پرونده اظهارکرد: ماموران کلانتری ۱۴۷ گلبرگ تحقیقات خود در این زمینه را آغاز کرده و با هماهنگی مقام قضایی اقدام به دستگیری متهم که به همراه دو جوان دیگر برای تحویل کباب به مغازه کبابی مراجعه کرده بود، کردند و به کلانتری منتقل شد.

رئیس کلانتری ۱۴۷ گلبرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهم گفت: متهم پس از انتقال به کلانتری تحت بازجویی قرارگرفته و اعتراف کرد اجناسی را که وجود خارجی نداشتند در سایت دیوار و شیپور به قیمتی پایین‌تر از قیمت اصلی آن برای فروش قرار می‌داده و هنگامی که شهروندان با وی تماس می‌گرفتند به بهانه اخذ بیعانه برای نگهداشت کالا، به آنان شماره حساب‌هایی را که مربوط به اشخاص دیگر بود اعلام کرده است.

قلی پور با بیان اینکه کلاهبردار پس از واریز مبلغ بیعانه خریداران به حساب سایر اشخاص، کالای موصوف را پاک و مجدد کالایی دیگر را با شماره حساب دیگری بارگذاری کرده بود، گفت: برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شد و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی با اشاره به این پرونده به شهروندان هشدار داد: شهروندان باید هنگام انجام معامله در فضایی مجازی از انتقال و واریز وجه نقد به شماره حساب‌های اشخاص ناشناس خودداری کنند، چراکه انجام معامله در فضای مجازی هوشیاری بیشتر شهروندان را می‌طلبد و تا زمانی که هویت افراد و صحت انجام معامله در فضای حقیقی محقق نشود از واریز وجوه نقد به حسابی که آنان معرفی می‌کنند، اجتناب ورزند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها