ادامه فعالیت سامانه بارشی در غرب و شمال غرب +جدول

کد خبر: 822805

امروز با فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ادامه فعالیت سامانه بارشی در غرب و شمال غرب +جدول

باشگاه خبرنگاران جوان: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز بخش‌هایی از مرکز کشور رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که بارش در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، برخی نقاط اردبیل و ارتفاعات البرز شدت بیشتری خواهد داشت.

همچنین از بعد از ظهر این روز با شکل‌گیری جریانات جنوبی در سواحل دریای خزر افزایش دما حدود ۴ تا ۷ درجه پیش بینی می‌شود. وزش باد جنوبی در سواحل غربی خزر و اردبیل دور از انتظار نیست.

این سامانه روز در غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از شمال غرب، مرکز و تا اواخر وقت این روز در شمال شرق کشور فعال بوده و سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در این مناطق خواهد شد. شدت بارش در این روز در ارتفاعات الرز در شمال قزوین، البرز، تهران و سمنان خواهد بود.

روز شنبه با تقویت جریان‌های شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش ۵ تا ۷ درجه دما، رگبار و رعد و برق در برخی نقاط این استان‌ها وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. در شمال شرق بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی الرز و غرب کشور نیز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

شایان ذکر است طی سه روز آینده احتمال شکل‌گیری توده غبار بر روی کشور عراق و نفوذ آن به مرز‌های غرب و جنوب غرب کشور خواهد داشت؛ طی سه روز آینده شرق دریای عمان و بخش‌های مرکزی خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها