روزانه چند نفر به علت تصادفات رانندگی جان می‌دهند؟

کد خبر: 826606

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، گفت: در سال گذشته روزانه ۴۴ نفر به علت وقوع تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار در تابستان به ۵۳ نفر رسید.

روزانه چند نفر به علت تصادفات رانندگی جان می‌دهند؟

خبرگزاری فارس:

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی، اظهار داشت: در این کمیته اجرای ویژه طرح ترافیک عید سعید فطر و تابستان ۹۷ به منظور تسهیل در تردد هموطنان و همچنین پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی بررسی می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به آمار تصادفات در تابستان ۹۶ پرداخت و گفت: براساس آمار پزشکی قانونی در تابستان ۹۶ حدود ۴ هزار و ۹۳۹ نفر در تصادفات جان باختند که بیش از ۷۳ درصد جانباختگان در جاده‌های برون شهری بودند.

وی گفت: ۶۶ درصد از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها پیوسته است؛ همچنین بیشتر تصادفات نیز سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم بوده است که ۷۸ درصد علت وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده است.

سردار مهری اعلام کرد: در سال گذشته ماهانه ۱۳۵۰ نفر جان خود را از دست دادند که این آمار در تابستان به ۱۶۴۶ نفر رسید.

این مقام ارشد پلیس راهور کشور تصریح کرد: در سال گذشته روزانه بیش از ۴۴ نفر در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در تابستان این آمار روزانه ۵۳ نفر بوده است؛ بیشترین جانباخته نیز در شهریور ماه و حدود ۱۷۴۶ نفر بوده است.

سردار مهری تصریح کرد: از علل مهمی که وقوع تصادفات در سال ۹۶ نقش داشته‌اند هم افزایش تردد‌ها را شاهد بوده‌ایم و هم افزایش تعداد خودروها؛ بنابراین دو عامل مهم تردد و مسافت طی شده نیز نقش مهمی دارند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید حدود ۳۱ درصد کاهش جان باخته داشته باشیم؛ اگر بخواهیم به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه شاخص جان باختگان را تعیین کنیم.

این مقام ارشد راهور ناجا خط قرمز پلیس را سرعت و سبقت‌های غیرمجاز و صحبت با تلفن همراه اعلام و اظهار داشت: اگر راننده‌ای دو تخلف حادثه‌ساز را همزمان انجام دهد، پلیس براساس اختیاراتی که دارد از ادامه حرکت وی جلوگیری کرده و خودرواش تا ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا به ماموریت‌های این پلیس در روز‌های گذشته اشاره و اعلام کرد: لیالی قدر، سالگرد ارتحال و روز قدس از جمله ایامی بودند که پلیس راهور به خوبی به وظایفش عمل کرد.

وی درخصوص طرح ویژه ترافیک عید سعید فطر گفت: همه ساله با شروع عید سعید فطر و تعطیلات آن هموطنان مسافرت‌های برون شهری را آغاز می‌کنند و براساس تجربیات بیشترین حجم تردد در همین ایام تعطیلات عید سعید فطر است.

سردار مهری افزود: حجم تردد در تعطیلات عید سعید فطر حتی نسبت به تعطیلات عید نوروز که بیشترین تردد را دارد با زمان کوتاه خود بیشترین حجم تردد را دارد و نسبت به برخی روز‌های نوروز نیز حجم تردد آن بالاتر است.

این مقام ارشد راهور ناجا به سفر‌های تابستانی پرداخت و گفت: تابستان پرترددترین فصل سال است و در شهریور ماه بیشترین حجم تردد را شاهدیم بنابراین لازم است با برنامه‌ریزی‌های مناسب برای تسهیل در سفر هموطنان اقدامات مورد نیاز را انجام دهیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها