آخرین فرصت ثبت‌نام سنجش هوش داوطلبان پایه هفتم سمپاد

کد خبر: 828982

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: مهلت ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم مدارس سمپاد برای سنجش هوش تا فردا ۲۴ خرداد ماه است.

آخرین فرصت ثبت‌نام سنجش هوش داوطلبان پایه هفتم سمپاد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: مهلت ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم مدارس سمپاد برای سنجش هوش تا فردا ۲۴ خرداد ماه است.

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان در خصوص «سنجش هوش دانش‌آموزان پایه هفتم مدارس سمپاد و اینکه آیا سنجش یک مدل آزمون محسوب نمی‌شود؟»، اظهار کرد: آزمونی که مردود و مطرود در ذهن وزیر آموزش و پرورش است، آزمون پیشرفت تحصیلی است؛ به عبارت دیگر دانش‌آموزان، بچگی را کنار بگذارند و فقط درس بخوانند تا در آزمون قبول شوند.

وی ادامه داد: به هرحال آزمون به عنوان یک سنجه باید وجود داشته باشد و مدارس، ورودی دانش‌آموزان را بر اساس یک مواردی در نظر بگیرند، ولی آزمون پیشرفت تحصیلی مورد نظر نیست.

مهاجرانی به سنجش هوش اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم مدارس سمپاد برای سنجش هوش از روز ۱۹ خرداد ماه آغاز شد و تا فردا ۲۴ خرداد ماه ادامه دارد و سنجش هم در تاریخ ۵ مرداد ماه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اسامی پذیرفته شدگان در نیمه دوم شهریورماه اعلام می‌شود، گفت: دانش‌آموزان علاقه‌مند به ثبت‌نام به آدرس hoosh.medu.ir مراجعه کنند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان به خانواده‌ها توصیه‌هایی داشت و اظهار کرد: خانواده‌ها بگذارند که بچه‌های‌شان، خودشان باشند و بچه‌های‌شان را کمک کنند که درون خودشان را پیدا کنند.

وی افزود: خانواده‌ها، بچه‌ها را تحت فشار نگذازند و بدانند که این کمال‌گرایی که برخی خانواده‌ها گرفتارش شدند، هم به خودشان و هم به جامعه آسیب می‌زند و فقط جیب عده‌ای از افراد که کسب و کارشان است را پُر پول می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها