پوشش یک میلیون معتاد در ۹ هزار مرکز درمانی ترک اعتیاد

کد خبر: 836462

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در مجموع ۸ نوع مرکز ترک اعتیاد در کشور داریم که شامل ۹۰۰۰ مرکز بوده و سالانه جمعیتی بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون نفر معتاد را پوشش می‌دهند.

پوشش یک میلیون معتاد در ۹ هزار مرکز درمانی ترک اعتیاد

خبرگزاری فارس: پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در برنامه تلویزیونی «جریان» با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش اعتیاد، اظهار داشت: خط ملی مشاوره به شماره ۰۹۶۲۸ به ظرفیت ۴۰۰ هزار تماس موفق در سال فعال است که خانواده‌ها می‌توانند دغدغه خاطر خود در خصوص گرایش فرزندان خود به مواد مخدر و نیز کسب مهارت‌های لازم برای مواجهه با موضوع اعتیاد را از این طریق آموزش دیده و از مشاوره‌های آن استفاده کنند؛ ضمن اینکه این خط مراکز مشاوره‌ای و درمانی هر منطقه را معرفی می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دفتر توسعه‌ای مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، افزود: نسبت به توانمندسازی و آموزش سازمان‌های مردم‌نهاد اقدام می‌کنیم و پروژه‌هایی به آن‌ها واگذار می‌شود؛ ضمن اینکه از سال ۹۲ تاکنون تعداد NGO‌ها در مبارزه، پیشگیری و صیانت از اعتیاد رشد بیش از صد درصدی داشته و از ۱۲۰۰ مرکز به ۲۴۱۱ مرکز رسیده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدربا بیان اینکه در حال حاضر در تعدادی از کارخانجات موفق تهران صد‌ها معتاد بهبودیافته فعالیت می‌کنند، گفت: ۳۰ دستگاه اجرایی کشور در خصوص مقابله با عرضه، عملیات، صیانت از اعتیاد و ایجاد اشتغال با ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری می‌کنند.

افشار با بیان اینکه وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی مجوز مراکز ترک اعتیاد را می‌دهند، خاطرنشان کرد: در مجموع ۸ نوع مرکز ترک اعتیاد در کشور داریم که شامل ۹۰۰۰ مرکز بوده و سالانه جمعیتی بین ۹۰۰ تا یک میلیون نفر معتاد را پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به نیاز‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در پیشگیری از اعتیاد متذکر شد: آنچه که بسیار نیازمند هستیم موضوع پیشگیری اولیه و آموزش است و باید حداقل ۵۰ درصد اعتبارات خود را به سمت موضوع پیشگیری از اعتیاد ببریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها