هاشمی: دستگاه قضایی امروز با چالش‌های زیادی مواجه است

کد خبر: 838509

رئیس شورای شهر تهران گفت: دستگاه قضایی امروز با چالش‌های زیادی مواجه است که مهمترین آن شاید، آسیب دیدن اعتماد عمومی است.

هاشمی: دستگاه قضایی امروز با چالش‌های زیادی مواجه است

خبرگزاری تسنیم: محسن هاشمی رفسنجانی در جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: به مناسبت هفته قوه قضائیه این هفته را تبریک عرض می‌کنم.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی امروز با چالش‌های زیادی مواجه است که مهمترین آن شاید آسیب دیدن اعتماد عمومی است.

وی گفت: اگر ذهنیت عمومی درباره شهرداری یا دادگستری و سیستم قضایی کشور، محیطی ناسالم و آلوده باشد رفتار شهروندان نیز بر اساس همان شکل می‌گیرد یعنی افراد برای پیش بردن کار و انجام خواسته‌های قانونی یا غیرقانونی خود به راحتی مسیر رشوه را در پیش می‌گیرند و طبیعی است که این، خود موجب گسترش فساد می‌شود، اما اگر این ذهنیت سالم باشد، محیط اجازه طرح خواسته‌های غیرقانونی را نمی‌دهد.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: در واقع ریشه و قدرت اصلی دستگاه‌های عمومی و حاکمیت در ذهنیت جامعه قرار دارد و اگر این ذهنیت متزلزل شود، اقتدار نظام مورد آسیب قرار می‌گیرد.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: فصل مشترک قوه قضائیه با مدیریت شهری در کمیسیون ماده ۱۰۰ و سایر کمیسیون‌های مربوطه و همچنین دعاوی مربوطه به شورا و شهرداری در دیوان عدالت اداری است.

وی گفت: نظارت به عملکرد شهرداری و رسیدگی به پرونده‌های تخلف در مدیریت شهری نیز مانند سایر دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان بازرسی کل کشور انجام می‌گیرد که امیدوارم تعامل مناسب‌تری بین دستگاه قضایی و مدیریت شهری در این حوزه برقرار شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: همه ما مسئولان باید در شرایط حساس فعلی، کاهش نارضایتی عمومی، صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های تشریفاتی و غیرضروری و برنامه‌ریزی برای مقابله با بحران اجتماعی را در دستور کار قرار دهیم.

وی در پایان گفت: جا دارد از زحمات محمدجواد شیرازی رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران که از پیشکسوتان جهاد و شهادت بوده و طی دوران مسئولیت خود از تمام توان و فرصت برای خدمت بهره برده تقدیر کنیم و برای وی آرزوی موفقیت داشته باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها