باقری‌درمنی: نمی‌دانم برخی شاهدان از کجا پیدا شده اند!

کد خبر: 867096

متهم خطاب به ریاست دادگاه اظهار کرد: یکی از مشکلات من این است که پرونده را مطالعه نکردم و از حضرتعالی خواهش می‌کنم پرونده را در اختیار بنده قرار دهید. من اصلاً نمی‌دانم شاهدان از کجا آمده‌اند و این ضمانت‌نامه‌ها چه ارتباطی با من دارند.

باقری‌درمنی: نمی‌دانم برخی شاهدان از کجا پیدا شده اند!

خبرگزاری فارس: در ادامه رسیدگی به اتهامات حمید باقری‌درمنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ریاست دادگاه از متهم درخواست کرد تا در مورد ضمانت‌نامه‌ها توضیح دهد.

متهم خطاب به ریاست دادگاه اظهار کرد: یکی از مشکلات من این است که پرونده را مطالعه نکردم و از حضرتعالی خواهش می‌کنم پرونده را در اختیار بنده قرار دهید.

قاضی صلواتی به متهم گفت: وکیل شما باید ساعت ۸ صبح در دادگاه برای مطالعه پرونده حاضر شود.

باقری‌درمنی در ادامه دفاعیه‌اش گفت: من اصلاً نمی‌دانم این شاهدان از کجا آمده‌اند و این ضمانت‌نامه‌ها چه ارتباطی با من دارند.

قاضی صلواتی از متهم پرسید: آیا این ۶ شرکت زیرمجموعه شما هستند؟

باقری‌درمنی پاسخ داد: خیر نیستند. بنده ۲۰ میلیارد بابت بدهی آقای نصیری که مدیرعامل یکی از این شرکت‌ها است به نفع جی پرداخت کرده بودم و برای اینکه مجبور بودم این بدهی شرکت آریا‌برج را پذیرفتم، پرداخت بدهی این شرکت دلیل بر اینکه این شرکت زیرمجموعه من باشد، نیست. شرکت شکوه آبی در و شرکت آریا برج سال‌ها قبل از اینکه آن‌ها را بشناسم در حال فعالیت بودند.

وی افزود: ذی‌نفعان ضمانت‌نامه هر میزان پرداختی به من داشتند اعلام کنند من نفعی از این ضمانت‌نامه‌ها نبرده‌ام.

متهم اضافه کرد: شرکت سامان‌مجد از بنده شکایت نکرده است، اصلاً مشخص نیست که ضمانت‌نامه‌های عنوان شده مربوط به کدام شرکت است و ضمناً کارشناسی در خصوص اینکه به بنده پول و نفعی رسیده است موجود نیست.

باقری‌درمنی گفت: ۳۷ میلیارد تومان از ۵۷ میلیارد تومان ضمانت‌های سامان‌مجد طبق اظهار مدیر شرکت از بانک تأییدیه گرفته و من مازادی از این شرکت‌ها هم طلبکار هستم ضمن اینکه در گرفتن ضمانت‌نامه‌ها و اقدامات اجرایی من نقشی نداشتم.

وی ادامه داد: حتی شرکت شکوه آبی‌بر در خصوص اینکه هیچ مراوده مالی با بنده نداشته است اذعان کرده است.

متهم تصریح کرد: اگر متهم یکی از ارکان کلاهبرداری را انجام ندهد این جرم به وی قابل انتساب نیست و بنده هیچ یک از ارکان این جرم را انجام ندادم و از سوی بازپرس هم جرم اتهامی و ادله آن به شکل صحیح به بنده صورت نگرفته است، زیرا بازپرس مکلف است موضوع را بدون اینکه ابهامی وجود داشته باشد به متهم بفهماند.

باقری‌درمنی بیان کرد: رفتار مجرمانه این جانب مشخص نیست و صرف اقرار چند نفر ۴ سال است که در زندان نگه داشته شده‌ام، شرکت سامان‌مجد پول را به شرکت‌ها پرداخت کرده و اینجا با ادعای برخی افراد بنده شریک شرکت‌ها شده‌ام.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها