«باند مظلومین» حداقل چند عضو داشته است؟

کد خبر: 868606

نماینده دادستان تهران گفت: براساس بررسی‌های انجام شده ۴۱ عضو باند مظلومین شناسایی شدند که با ۸ عضو اصلی در ارتباط سببی و نسبی بوده اند.

«باند مظلومین» حداقل چند عضو داشته است؟

خبرگزاری فارس: مرتضی تورک نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات شبکه فساد وحید مظلومین در ادامه قرائت کیفرخواست متهمان اظهار کرد: وحید مظلومین در مسیر پنهان‌کاری خواسته خود معلم خصوصی فرزندش به نام احسان فرزام‌نیا را مجاب می‌کند که دو خط تلفن همراه به نام خود خریداری کرده و در اختیار مظلومین قرار دهد برای آن که مظلومین برای اقدامات مجرمانه خود از این دو خط تلفن استفاده کند.

وی افزود: با توجه به وفاداری بالای اعضای این باند نسبت به یکدیگر به محض دستگیری مظلومین سیمکارت‌هایی که به نام فرزام‌نیا خریداری شده بود، سوزانده می‌شود و بسیاری از اطلاعاتی که می‌توانست راهگشا و مفید باشد از بین می‌رود. فرزام‌نیا پس از دستگیری اقرار کرد به درخواست محمدرضا حاتمی اقدام به این کار کرده است.

نماینده دادستان تهران اضافه کرد: در بررسی حساب‌های بانکی و تراکنش‌های صورت گرفته در گام اول ۸ نفر از اعضای اصلی گروه شناسایی شدند که شخص اول وحید مظلومین با ۳ حساب بانکی، محمداسماعیل قاسمی با ۱۹ حساب، محمدرضا مظلومین با ۹ حساب، اقدس مهرافزا با ۸ حساب، حسین مظلومین ۱۸ حساب و خانم فرزانه مهرافزا هستند.

تورک ادامه داد: با توجه به این تراکنش‌های ۴۱ نفر عضو شبکه شناسایی شدند و مشخص شد وجوه حاصل از فعالیت گروه در حساب‌های متعدد جابه‌جا شده و این ۴۱ نفر اعضای شناسایی شده در اکثر موارد با این ۸ نفر عضو اصلی رابطه سببی، نسبی و یا دوستانه داشتند.

وی بیان کرد: در بررسی‌های میدانی و اسناد و مدارک مشاهده می‌شود وحید مظلومین گاه از حساب‌های خود استفاده نکرده و با بررسی شبانه‌روزی بیش از ۱۰ هزار تراکنش بانکی مشخص شد افرادی که نام آن‌ها در ادامه می‌آید در جابه‌جا کردن پول‌ها در حساب‌های متعدد نقش داشتند.

نماینده دادستان تهران گفت: اقدس مهرافزا پیرزنی ۷۰ ساله است که حساب‌های خود را در اختیار محمداسماعیل قاسمی قرار می‌داد که به یکباره از مردادماه سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حساب‌های این فرد جابه‌جایی صورت می‌گیرد که طرف حساب‌های وی صرافی‌های مجاز و شرکت‌های صادرات و واردات بوده‌اند و طبق اطلاعات به دست آمده آدرس برخی افراد طرف حساب در مناطق غربی و استان سیستان و بلوچستان بوده که از سوی خانم مهرافزا به حساب آن‌ها وجه واریز شده است و در بین آن‌ها اتباع عراقی هم وجود داشته که نشان‌دهنده فروش ارز به قاچاقچیان است.

تورک تصریح کرد: طرف حساب قرار دادن زنان خانه‌دار حکایت از پیچیده کردن فعالیت پولشویی در اقدامات مجرمانه این افراد است که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها