اولویت‌های مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر را تشریح شد

کد خبر: 884352

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به مهمترین اولویت‌های مسئولیت جدید خود در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از اولویت‌های مهم حوزه پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر است.

اولویت‌های مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر را تشریح شد

خبرگزاری فارس: سردار اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دبیرکل این ستاد در جمع خبرنگاران درباره مهمترین اولویت‌های کاری خود در ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری صورت گرفته را ادامه می‌دهیم و بر استمرار برنامه‌های قبلی تأکید داریم ضمن اینکه در ۴ حوزه تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌ها حوزه مقابله با توزیع و ترانزیت مواد مخدر است و حوزه‌های درمان و بازپروری از جمله اولویت‌های دیگر است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم حوزه پیشگیری است، یادآور شد: باید از تمام ظرفیت‌ها کمک بگیریم و از همه گروه‌های مرجع و تأثیرگذار مانند آموزش و پرورش، خانواده‌ها، رسانه‌ها، علما و مسئولان کمک خواهیم گرفت و حوزه پیشگیری اهمیت خاصی دارد.

وی اضافه کرد: اعتیاد حتماً درمان دارد، اما به همه مردم می‌گویم که درمان در حوزه اعتیاد بسیار دشوار است و آمار‌ها نشان می‌دهد تعداد کسانی که درمان شده‌اند زیاد نیست و ما در حوزه درمان تلاش می‌کنیم.

سردار مؤمنی خاطرنشان کرد: در عین حال که در حوزه مبارزه با مواد مخدر برنامه‌ریزی می‌کنیم تا مواد مخدر در دسترس نباشد، اما مردم نیز باید در امر پیشگیری کمک کنند تا معتاد جدیدی به چرخه اضافه نشود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: در سال ۹۶ بیشترین کشفیات مواد مخدر را پس از پیروزی انقلاب اسلامی مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر و همه دستگاه‌ها داشتند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، اظهارداشت: شاید هرکس در هر جایگاه و مقامی که قرار دارد به طور دائم موضوع مواد مخدر را در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود قرار دهد ضمن اینکه باید از ظرفیت همه بخش‌های جامعه مانند آموزش و پرورش، سازمان‌های مردم‌نهاد و ... استفاده شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها