۱۵ تا ۲۵ درصد سالمندان افسردگی دارند

کد خبر: 886009

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۵ تا ۲۵ درصد سالمندان با اضطراب و افسردگی مواجه هستند.

۱۵ تا ۲۵ درصد سالمندان افسردگی دارند

باشگاه خبرنگاران جوان: انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختتامیه کنفرانس منطقه‌ای آسیا-اقیانوسیه نقش خانواده، اجتماع و دولت در جوامع رو به سالمندی که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: همه کشور‌ها با روند افزایش جمعیت مواجه هستند.

وی با بیان اینکه در ایران رشد جمعیت ۱.۲ درصد و رشد جمعیت سالمندی ۳.۸ درصد است، افزود: در سال ۲۰۳۰ سالمندان ۱۳ درصد جمعیت و در سال ۲۰۵۰ سالمندان ۳۱ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

محسنی بند پی با بیان اینکه نقش خانواده و دولت در زمینه سالمندان بسیار مهم و اثرگذار است، تصریح کرد: دولت با استقرار شورای ملی سالمندان و تدوین سند ملی سالمندان توانست اقدامات مناسبی را در زمینه سلامت، انزوا و افسردگی سالمندان انجام دهد.

وی با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۵ درصد سالمندان با اضطراب و افسردگی مواجه هستند، ادامه داد: در شرایطی که درمان بیماری‌های سالمندان هزینه‌ی بالایی دارد، دولت سلامت و توانمندسازی سالمندان را در برنامه‌های خود قرار داده است.

محسنی بندپی تصریح کرد: حمل و نقل و استقلال سالمندان از مباحث مهم است و خانواده و دولت می‌توانند در این زمینه اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ بنیاد فرزانگان در کشور وجود دارد، بیان کرد: تأسیس این بنیاد‌ها موجب شده است مطالبات و نیازمندی‌های سالمندان با روند بهتری مرتفع شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در کشور ما ۶ درصد از مردان و ۲۱ درصد از زنان سالمند، تنها هستند، گفت: یکی از نقش‌های دولت توسعه بنیاد‌های فرزانگان است.

محسنی بندپی بیان کرد: بحث مراقبت در خانه بسیار مهم است. همچنین باید شرایطی در خانه فراهم شود که کانون‌های خانواده بتوانند سالمندان را در کنار خود نگه دارند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت باید در زمینه مناسب سازی فضای خانه اعم از (دستگیره، سرویس بهداشتی و غیره) اقداماتی برای سالمندان انجام دهد.

وی با بیان اینکه ما رشد و تکامل همه جانبه کودکان را در دستور کار داریم، عنوان کرد: در دستور کار است که کودکان را طوری پرورش دهیم تا دوران سالمندی پویا و موفقی داشته باشند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به پیمایشی که در خصوص سالمندان در حال اجراست سعی کردیم ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سلامت سالمندان مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: توقع ما این است که بتوانیم با اشتراک گذاری تجارب کشور‌های مختلف در زمینه سالمندی به توسعه و بالندگی کشور کمک کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کرامت و منزلت، حرمت سالمندی، استقلال و مشارکت در اجتماع سالمندان بسیار مهم است، افزود: احترام به این اصول باعث خودشکوفایی و کسب تجربه از سالمندان می‌شود.

محسنی بندپی گفت: در زمینه خودشکوفایی باید NGO‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در کنار دولت وارد شوند تا هم از کار دولت کم شود، هم خدمات علمی‌تر به سالمندان ارائه شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها