۴۰ خبرنگار برای پوشش خبری به کربلا اعزام شدند

کد خبر: 886427

دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین گفت: ۴۰ خبرنگار از رسانه‌های داخلی، برون مرزی و استانی در نجف، کربلا، سامرا در مسیر‌های ۱۳ گانه منتهی به کربلا مستقر و جهت پوشش خبری به فعالیت مشغولند.

۴۰ خبرنگار برای پوشش خبری به کربلا اعزام شدند

خبرگزاری فارس: علی کشاورز علوی امروز پنجشنبه در گفتگو با رادیو اربعین گفت: کمیته اطلاع رسانی یکی از کمیته‌های دوازده گانه ستاد مرکزی اربعین حسینی است که در کنار بقیه کمیته‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی در ادامه گفت: از ۶ ماه قبل کمیته اطلاع رسانی به موازات سایر کمیته‌ها و بر اساس شروع به کار ستاد مرکزی اربعین حسینی، آغاز به کار کرده است. وی افزود: پنج جلسه داخلی با حضور روسا و دبیران کمیته‌های دوازده گانه و کمیته اطلاع رسانی برگزار شد تا در اربعین حسینی شاهد هماهنگی لازم در رابطه با انعکاس رخداد بزرگ اربعین باشیم. وی به تعداد عوامل تولید اشاره کرد و گفت: حدود ۲۵۰ نفر عوامل تولید که شامل عوامل مستند ساز، تهیه کننده، کارگردان و خبرنگار در این ستاد فعالیت می‌کنند. علوی ادامه داد: ۴۰ خبرنگار از رسانه‌های داخلی، برون مرزی و استانی که در نجف، کربلا، سامرا و مسیر‌های ۱۳ گانه‌ی منتهی به کربلا مستقر هستند؛ از پنج روز قبل که اوج برنامه‌های صدا و سیما شروع شده فعالیت خود را آغاز کرده اند. وی افزود: پوشش خبری در سه سطح ملی، برون مرزی و استانی است که شامل کار تلویزیونی یا رادیویی می‌شود. دبیر کمیته اطلاع رسانی و مستند سازی ستاد اربعیندر ادامه گفت: در ایام اربعین رسانه‌های خارجی از جمله Manoto، VOA، BBC سعی دارند این اربعین حسینی را تحریف کنند و هیچ تصویری از حضور گسترده زائران نشان ندهند لذا خبرنگاران ایرانی باید مقابل این تحریف‌ها و شایعاتی که به صورت هدفمندانه توسط شبکه‌های خارجی صورت می‌گیرد، هوشیارانه و آگاهانه عمل کنند. علوی در ادامه به شعار "زائر-خبرنگار" اشاره کرد و گفت: همه زائران می‌توانند از جلوه‌های حرکت حسینی، عکس و فیلم تهیه کنند و آن‌ها را در اختیار خبرگزاری‌ها قرار دهند تا در انعکاس اخبار و به تصویر کشیدن رخداد بزرگ اربعین کمک شایانی بکنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها