پیرمرد ۹۵ ساله ایرانی با خانواده در پیاده‌روی اربعین +عکس

کد خبر: 887783

یک پیرمرد ۹۵ ساله اصفهانی همراه با خیل عظیم زائران امام حسین در پیاده روی اربعین امام حسین شرکت کرد.

پیرمرد ۹۵ ساله ایرانی با خانواده در پیاده‌روی اربعین +عکس

خبرگزاری فارس: رضا اسماعیلیان پیرمرد ۹۵ ساله اصفهانی و پدر شهید حمیدرضا اسماعیلیان که در مراسم پیاده روی اربعین امام حسین شرکت کرده است، گفت: بنده به اتفاق ۶ نفر از اعضای خانواده در راهپیمایی اربعین شرکت کرده‌ام البته توانایی پیاده روی کل مسیر را ندارم، اما هر صد عمود قدری استراحت می‌کنم و ادامه می‌دهم.

وی در مورد اینکه آیا در این مسیر نگران تاول زدن پا و خستگی نیست، گفت: همه ما فدای امام حسین و ما نیز مانند جابربن عبدالله انصاری اولین زائر امام حسین که پیرمردی بود در این مسیر شرکت می‌کنیم.

وی که دارای ۲۴ نوه و چند نبیره هست گفت: بنده بازنشسته ارتش بوده و ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنم، اما در پیاده روی اربعین شرکت کرده‌ام.

اسماعیلیان در مورد اینکه امنیت مسیر پیاده روی اربعین را مدیون چه می‌دانید، گفت: این امنیت مدیون خون شهدای مدافع حرم و شهدای جنگ تحمیلی است همانگونه که شهدایی همانند فرزند من در جبهه شهید شدند و الان این امنیت برقرار است.

وی در مورد اینکه چه درسی می‌توان از واقعه کربلا گرفت، گفت: امام حسین در کربلا دچار مصیبت‌های زیادی شد، تیر‌های زیادی به وی اصابت کرد، اما در راه خدا استقامت کرد و این درس بزرگی است که مسئولان جمهوری اسلامی باید در برابر مشکلات استقامت داشته باشند البته مسئولان می‌خواهند مشکلات را حل کند، اما باید بیشتر استقامت کنند و تلاش نمایند.

این پیرمرد وقتی نام جابربن عبدالله انصاری اولین زائر امام حسین را شنید چشمانش پر از اشک شد و گفت: آن‌ها کجا و ما کجا. البته ما می‌خواهیم در این مسیر گام برداریم و ما باید خودمان را همانند آن بکنیم.

این پدر شهید گفت: بنده به نیابت از فرزند شهیدم در این میسر راهپیمایی می‌کنم و هر کسی باید دین خود را به شهدا ادا کند و به نیت از شهدا گام بردارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها