رکوردشکنی زائران ایرانی در پیاده‌روی اربعین

کد خبر: 888532

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور آخرین آمار مربوط به تردد زائران ایرانی به کشور عراق از طریق سه گذرگاه مرزی مهران، شلمچه و چذابه ویژه ایام اربعین را ۲ میلیون ۳۴۶ هزار نفر اعلام کرد.

رکوردشکنی زائران ایرانی در پیاده‌روی اربعین

ایرنا: داریوش امانی روز سه شنبه در جریان بازدید از مرز چذابه اظهارداشت: از ابتدای سفر زائران اربعین تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۱۸۲ نفر از طریق مرز مهران، ۶۹۰ هزار و ۴۳۹ نفر از گذرگاه مرزی شلمچه و تعداد ۳۰۵ هزار و ۳۱ نفر از مرز چذابه تردد داشته اند.

وی تعداد خروجی از مرز شلمچه را ۵۰۷ هزار و ۹۰۳ نفر و ورود را ۱۸۲ هزار و ۵۳۶ نفر عنوان کرد و گفت: همچنین خروجی ثبت شده از چذابه ۳۳۱ هزار و ۹۰۹ نفر بوده که تاکنون ۷۳ هزارو ۱۱۳ نفر به کشور بازگشته اند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور یادآور شد: به منظور جابجایی مسافر تاکنون ۲۱ هزار و ۹۸۲ سرویس ارائه شده است.

امانی با اشاره به افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها در پایانه‌های مرزی، عنوان کرد: زیرساخت‌ها امسال نسبت به گذشته بهبود داشته، ولی با این وجود تلاش می‌شود تا برخی از نواقص در پایانه‌ها طی سال آینده رفع شود.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ظرفیت پارکینگ‌های اربعین در مهران را ۱۲۰ هزار خودرو در ۱۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: همچنین این ظرفیت در شلمچه ۵۴ هزار و مرز چذابه ۳۷ هزار خودرو است.

وی همچنین در پاسخ به برخی انتقادات در خصوص ترافیک شدید زائران در منطقه صفر مرزی و ورود به پایانه، گفت: زائران طی ۲۰ روز به عتبات عزیمت کرده اند و طی ۲ تا سه روز قصد بازگشت به داخل کشور را دارند و این امر باعث ایجاد ترافیک در این حوزه شده و این موضوع یک امر طبیعی است.

امانی در بخش دیگری از بازدید خود از پایانه چذابه به نصب دوربین‌های پلاک خوان در پارکینگ‌ها اشاره کرد و افزود: دوربین‌های نصب شده این امکان را دارند که مشخص کند تردد‌های انجام شده از کدام استان‌های کشور به پایانه‌ها انجام شده است.

گفتنی است، تاکنون مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال در پایانه چذابه جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم هزینه شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها