ممنوعیت فروش، بازاریابی و تبلیغات در حوزه کتاب‌های کمک درسی

کد خبر: 892567

بطحائی گفت: هر گونه فروش، بازاریابی و تبلیغات در حوزه کتاب‌های کمک درسی منع می‌شود.

ممنوعیت فروش، بازاریابی و تبلیغات در حوزه کتاب‌های کمک درسی

باشگاه خبرنگاران جوان: سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های فرهنگی و تربیتی که عصر امروز در اردوگاه شهید باهنر انجام شد، اظهار کرد: همکاران ما در آموزش و پرورش درک کردند که مهارت آموزی راه نجات است و یار‌ی‌رسان امر اشتغال خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تلفیق برنامه‌ها و گسترش آن در مدارس باید برنامه‌های میان‌مدت و کوتاه‌مدت داشته باشیم تا کانون‌های فرهنگی و تربیتی توسعه پیدا کنند، در واقع تازمانی‌که کانون‌ها در فضای دربسته باشد و ارتباط با مدرسه نباشد، توفیقی نخواهیم داشت. توجه به مهارت آموزی در دولت دوازدهم

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در دولت دوازدهم توجه به مهارت آموزی است، موضوعی که در آموزش و پرورش نیز دنبال می‌شود و طی بازدید از غرفه‌های نمایشگاه شاهد گوشه‌ای از این رویکرد بودیم که مسیری صحیح است و باید بیش از این به آن پرداخته شود.

وی بیان کرد: حدود ۳۰ سال است که کانون‌ها راه اندازی شدند و در این مدت فعالیت‌هایی نیز داشته‌اند، اما زمینه‌های لازم برای رشد ایجاد نشده است، بنابراین باید بخش عمده‌ای از منابع آموزش و پرورش به سمت کانون‌ها سوق داده شود. تسهیل ارتباط کانون فرهنگی و تربیتی با مدارس

بطحایی افزود: مدارس باید ارتباط بیشتری با کنون‌ها داشته باشند و بخشی از فضای آموزشی را در اختیار کانون‌ها قرار دهند تا چشم اندازی مناسب برای رشد و شکوفایی کانون‌های فرهنگی و تربیتی داشته باشیم.

بطحایی با تأکید بر اینکه باید موانع توسعه کانون‌ها برطرف کنیم، گفت: کانون‌ها نباید بخشی مستقل از آموزش و پرورش محسوب شوند و ارتباط آن‌ها باید بیش از پیش باشد.

در ادامه این مراسم وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از دستاورد‌های کانون‌های فرهنگی و تربیتی و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: روز گذشته دستورالعملی مبنی بر ممنوعیت فعالیت افراد در حوزه برگزاری آزمون و توزیع کتاب‌های کمک درسی به مدارس ارسال شد که بر این اساس افرادی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند، اجازه فعالیت نخواهند داشت.

وی ادامه داد: این اقدام به دلیل کسب منافعی که مؤلفان کتاب‌های درسی دارند و برخی از آن‌ها اقدام به تألیف کتاب‌های کمک درسی می‌کنند، صورت می‌گیرد.

بطحایی با اشاره به اینکه ورود افراد پس از ابلاغ این بخش به منزله تخلف است، تصریح کرد: هر گونه فروش، بازاریابی و تبلیغات در حوزه کتاب‌های کمک درسی منع می‌شود و امیدواریم با ابلاغیه‌ای که روز گذشته انجام شد این کار هرچه زودتر اجرایی شود. مشکل حقوقی برگزاری آزمون‌ها در مدارس برطرف خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: درباره برگزاری آزمون‌ها در مدارس مشکل حقوقی وجود داشت که آن را برطرف می‌کنیم چرا که بعضی از مراکز در گذشته مجوزی را دریافت کرده و بر اساس آن سرمایه‌گذاری انجام شده است، در حال رایزنی هستیم تا طی چند روز آینده مشکل این موسسات برطرف شود.

وی درباره دریافت کمک‌های مردمی در مدارس هیئت امنایی گفت: این موضوع مشکل قدیمی است که همواره با آن مواجه هستیم و باید تلاش بیشتری برای رفع آن داشته باشیم، علاوه بر آن مدیران مدارس هیئت امنایی باید به این موضوع توجه داشته باشند که مبالغ دریافتی از خانواده‌ها صرفا برای فعالیت‌های فوق برنامه و خدمات موجود در اساسنامه این مدارس باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با تصویب هیئت امنا هزینه‌هایی برای مدرسه پیش بینی می‌شود که طبق این مصوبه هزینه‌ها باید پرداخت شود، اما این موضوع را نفی نمی‌کنم، گزارش‌هایی به بنده رسیده است مبنی بر این که هزینه‌هایی که ضرورت ندارند در مدارس قابل توجه قرار می‌گیرند در حالی که امکان اخذ این هزینه‌ها وجود دارند و در ازای این کار به اولیایی دانش‌آموزان فشار می‌آورند تا مبالغ پرداخت شود.

بطحایی تصریح کرد: چنین هزینه‌هایی حتی اگر به تصویب هیئت امنا هم باشد اجحاف در حق اولیای دانش‌آموزان محسوب می‌شود و از همکاران هم می‌خواهم برای این موضوع توجه بیشتری به خرج دهند.

وی اظهار کرد: فعالیت ناظرانی که طی تابستان برای نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان پیش‌بینی شده بودند همچنان ادامه دارد، اولویت اول در بازرسی مدارس هیئت امنایی است و از همکارانم می‌خواهم هزینه‌هایی که بابت فعالیت‌های مدرسه اخذ می‌شود حتما با اولویت‌هایی ضروری باشد علاوه بر آن از پرداخت این هزینه ناراضی نباشند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دریافت هر گونه وجه در مدرسه با نارضایتی اولیا همراه باشد حتما آثار تربیتی خوبی را در مدرسه به جای نمی‌گذارد البته طی ده روز اخیر که بازرسی‌های مجدد از سر گرفته شده است، هنوز گزارش منفی به بنده نرسیده است.

بطحایی بیان کرد: چنانچه در گزارش‌های بعدی تخلفاتی وجود داشته باشد به منظور از دفاع از حقوق والدین و دانش‌آموزان وزارتخانه ورود پیدا خواهد کرد و با مدارس برخورد خواهد شد و باتوجه به اساسنامه مدارس هیئت امنایی چنانچه این مدارس تخلفی مرتکب شوند و این تخلف جبران نشود این مدارس به مدارس عادی برمی‌گردد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها