قاچاق کالا برای فرار از مالیات!

کد خبر: 894840

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک سری افراد برای سود جویی و فرار از مالیات دست به اقدامات قاچاق کالا می‌زنند و در این خصوص باید اراده قوی داشت و اقدامات مقابله‌ای اجرا کرد.

قاچاق کالا برای فرار از مالیات!

خبرگزاری ایسنا: علی محمد احمدی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: شرایط موجود انگیزه و زمینه سود جویی قاچاق کالا را فراهم کرده و با این مسئله نباید انعفالی برخورد شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میزان ورود و وجود قاچاق کالا نشان دهنده ضعف است و بخشی از اقدامات مقابله‌ای به دلیل تعریف نشدن وظایف دستگاه‌ها از شتاب خاصی برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: در این رابطه کمیته‌ها فعالتر و وظایف هر دستگاه مشخص و اقدامات لازم انجام شود و گزارش آن در جلسه بعدی ارائه شود.

احمدی به جلوگیری از خروج دام به صورت قاچاق از استان، تاکید و تصریح کرد: نظارت و کنترل جدی بر قاچاق کنندگان، سودجویان و واسطه گران دام استان به عمل آید و خروج دام مازاد در استان باید با ایجاد ارزش افزوده برای تولید کننده و با سازو کار جدید مورد توجه قرار گیرد.

وی به مسئله ثبت، کنترل و نظارت انبار‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: کار ثبت همه انبار‌ها در سامانه با شرایط جدید، انجام تا گردش کنترل ورودی و خروجی کالا در آن‌ها رصد شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مسأله برخورد با احتکار و قاچاق کالا در انبار‌ها تاکید و عنوان کرد: از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما موضوع آدرس سامانه، ثبت انبار‌ها و نرم افزاری مرتبط در سامانه برای آموزش انجام شود تا اقدامات نظارت و کنترل انبار‌ها روال قانونی را طی کنند و شرایط برخورد بدون اغماض با متخلفین هم فراهم شود.

احمدی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۳۵ انبار در استان در سامانه ثبت شده است، بیان کرد: سازکاری اندیشیده شود تا همه مالکین انبار‌ها از این مسئله، استقبال و در این سامانه ثبت نام کنند تا اگر در بررسی‌ها و بازرسی‌ها شناسایی شدند، دچار مشکل نشوند.

وی به موضوع مبارزه جدی با قاچاق کالا‌های سلامت محور تاکید و اظهارکرد: در خصوص سلامت مردم با هیچ کسی تعارف نداریم و در مبادی ورودی‌های استان و در داخل فروشگاه‌ها با هرگونه کالایی که در حوزه بهداشتی، دارویی، آرایشی و خوراکی به سلامت مردم آسیب می‌رساند به شدت برخورد شود. همه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به مسئله سلامت مردم حساسیت بالایی داشته باشند. باید با آنچه که سلامت مردم را تهدید می‌کند به سختی مقابله و برخورد شود و در این رابطه صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه ها، دانشگاه علوم پزشکی را یاری کنند.

در این نشست مصوبات جلسه قبل مورد بررسی قرار گرفت و دانشگاه علوم پزشکی گزارشی در خصوص تهدیدات حوزه غذا و دارو‌های قاچاق ارائه داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها