درخواست بسیج دانشجویی برای برخورد با خاطیان کنسرت

کد خبر: 897013

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در واکنش به برگزاری مراسمی به دور از شان دانشجو در این دانشگاه خواستار برخورد قانونی، جدی و علنی با خاطیان این این مراسم شدو هرگونه اعمال در این امر را توهین به دانشجو و فضای مقدس دانشگاه دانست.

درخواست بسیج دانشجویی برای برخورد با خاطیان کنسرت

خبرگزاری فارس: علیرغم تاکید صریح مقام معظم رهبری درباره عدم برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه‌ها، برگزاری کنسرتی در دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه جشن ورودی‌های جدید که با اجرای موسیقی غربی و همچنین اجرای خواننده زن همراه بود و همچنین اجرای یک استندآپ کمدی که در آن جملات ساختارشکنانه‌ای مطرح شد، صدای فعالان و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه را در آورده است.

برخی از فعالان انقلابی دانشگاه علوم پزشکی ضمن انتقاد از برگزاری چنین برنامه‌ای و همچنین انجام حرکاتی که به دور از شان دانشجو و دانشگاه است از مسئولان وزارت بهداشت خواسته‌اند تا با متخلفان برخورد شود.

* درخواست بسیج دانشجویی برای برخورد با با خاطیان

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران هم طی بیانیه‌ای در این رابطه نوشته است: این مراسم که مسئولیت برگزاری آن با معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه و جامعه هدف آن نودانشجویان گرامی بود در سالن همایش‌های رازی دانشگاه برگزار شد.

اما جای بسی تأسف دارد که در طی این مراسم شاهد اتفاقات بسیاری زشت و زننده‌ای بودیم. اتفاقاتی که به حق، نه در شأن فضای علمی و فرهنگی دانشگاه و نه در شأن یک انسان بود. تأسف‌بارتر آنکه این مراسم برای دانشجویانی برگزار شد که تازه به محیط مقدس دانشگاه قدم گذاشته‌اند و نگاهشان نسبت به دانشگاه و دانشجو بودن در حال شکل گرفتن است.

در طی مراسم به بهانه طنز به راحتی بسیاری از هنجار‌ها شکسته و ارزش‌ها به باد تمسخر گرفته شد!

معاونت فرهنگی و دانشجویی محترم دانشگاه در طی مراسم، ولادت پیامبری را تبریک گفتند که می‌فرماید: «به راستی من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده‌ام»، چیزی که در مراسم به شکلی گستاخانه و دون شأن انسان با آمیزه‌ای از بی‌ادبی، بی‌عفتی و هرزه‌گویی زیرپا گذاشته شد.

مطالب بی‌هدف و مخرب در رشد فکری و اخلاقی دانشجو به وفور بیان شد. همچنین پا از دانشجو فراتر رفت و تعلیم و تعلم را با تمسخر بی‌ارزش کرده و مقام ارزشمند استاد را به زوال کشیدند و در چشم یک دانشجوی جدید‌الورود شخصیت استاد را زیر سؤال بردند.

اما گستاخی‌ها پایان نداشت و عقده‌گشایی‌های جنسی در برابر هزار دختر و پسر نودانشجو در فضای مقدس دانشگاه شروع شد در لفافه‌های کاملاً جنسی بی‌شرمانه و آشکار که گویا ناشی از عقده‌های افرادی خاص بود، طنزی سخیف و هرزه برای دانشجویان ایرانی مسلمان ارائه شد.

از آنجایی که برگزاری مراسم به گفته معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه با دستور وزارت بهداشت و درمان به صورت انحصاری در اختیار عده‌ای خاص برگزار شد؛ بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اینکه ریاست و معاونت دانشجویی فرهنگی و نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه را افرادی قانون‌مدار و با اخلاق می‌داند، اما تمامی مسئولان به خصوص مسئولان این سه نهاد نامبرده را در برابر این برنامه ضعیف، سخیف، بی‌محتوا و مخرب عفت عمومی که بی‌فرهنگی، نبود نظارت و وابستگی فرهنگی و فکری گردانندگان آن را به وضوح نشان می‌داد، مسئول می‌داند. امید است مسئولان محترم نامبرده با ناظران خاطی و گردانندگان این برنامه شرم‌آور برخورد جدی کنند.

بسیج دانشجویی خواستار، اولاً معرفی ناظرین این برنامه، ثانیا، اعلام برخورد قانونی، جدی و علنی با خاطیان این مراسم مهم و حساس به صورت شفاف تا آخر هفته پیش‌رو است و هرگونه اعمال در این امر را توهین به دانشجو و فضای مقدس دانشگاه می‌داند.

بسیج دانشجویی اعلام می‌دارد ان‌شاءالله با قدرت تا آخرین مرحله این اهمال‌کاری را به شدت پیگیری خواهد کرد و تا برخورد قانونی و محکم با این اتفاق سرد نخواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها