وزیر علوم: چرا بر سر تحصیلکرده‌هایمان می زنیم؟

کد خبر: 898610

وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آروی در مورد شایعاتی که چند سالی است باب شده، و سعی دارد مردم را از توانایی‌های داخل کشور ناامید کند، سخنانی گفت و از جایگاه علمی ایران در رشد علمی بسیار تقدیر کرد.

وزیر علوم: چرا بر سر تحصیلکرده‌هایمان می زنیم؟

ایلنا: منصور غلامی تاکید کرد: رشد نسبی دانشگاه‌های ما در سال گذشته نسبت به مقالات ارائه شده در دنیا اول بوده است و پشت‌سر ما چین و روسیه قرار دارند. غلامی با اشاره به این‌که منتقدان مطرح می‌کنند دانشگاه‌های ما در مسائل داخلی کشور نقشی ندارند، اظهار داشت: اینکه برخی‌ها بیان می‌کنند میزان نقش و تاثیر پذیری دانشگا‌ه‌های ما در مسائل داخلی کشور چقدر است؟ یک نقد قدیمی است. وی ادامه داد: اگر این دوستان گزارش‌ها را ملاحظه کنند خواهند دید که قرارداد‌های تحقیقاتی و فن آوری با وزارت خانه‌ها، دستگاه‌ها و نهاد‌ها منعقد و یا در حال انعقاد است تا این انتقادات برطرف شود. وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری با بیان این که می‌گویند در حال حاضر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ما جایگاه علمی ندارند، گفت: مسئولین کشور کجا درس خوانده‌اند؟ کارشناسان در ادارات و سازمان‌های مختلف کجا تحصیل کرده‌اند؟ پس اگر دانشگاه‌های ما از لحاظ علمی کیفیت مطلوبی ندارند پس در حال حاضر مملکت ما را ناتوان‌ها اداره می‌کنند! وی تاکید کرد: شرکت‎‌های دانش‌بنیان که در کشور به وجود آمده و در دنیا هم جایگاه ویژه دارند دست‌اندکارانش از کدام دانشگاه‌ها آمده‌اند، چرا بر سر دانشجویان و تحصیلکرده‌های خودمان می‌زنیم؟

وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری درباره انتقاد امضا کنندگان طرح استیضاحش درباره پائین بودن سطح کیفی دانشگاه‌های کشور بیان کرد: باید نگاه کرد که دانشگاه‌های کشورمان در عرصه بین المللی چه جایگاهی دارند. پیشنهاد می‌کنم این عزیران سایت‌ها و منابع خارجی را رصد و مشاهده کنند که ما در منطقه رتبه نخست را داریم و دنیا نیز در رده پانزدهم و شانزدهم هستیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها