دستگیری ۳۰ قاچاقچی سوخت

کد خبر: 904056

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان گفت: از ابتدای سال‌جاری ۱۰۴ هزار و ۵۱۰ لیتر سوخت قاچاق در مرز مریوان کشف شد و در این زمینه ۳۰ نفر نیز دستگیر شدند.

دستگیری ۳۰ قاچاقچی سوخت

خبرگزاری تسنیم: سرهنگ جمال سلمانی امشب در هشتمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: دو پاسگاه نزدیک به مرز باشماق به صورت روزانه وظیفه نظم و انضباط‌بخشی به مرز را عهده‌دار هستند.

وی با اشاره به اینکه در بحث قاچاق سوخت پس از رصد‌های روتین، افراد قاچاقچی شناسایی شدند، افزود: دو هزار لیتر سوخت قاچاق از افراد گالن به دست کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان سلطانی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری ۱۰۴ هزار و ۵۱۰ لیتر سوخت قاچاق در مرز مریوان کشف شد، تصریح کرد: در این زمینه ۳۰ نفر نیز دستگیر شدند.

سرهنگ سلمانی در پایان با اعلام اینکه بالغ بر ۱۴۶ هزار قوطی مشروبات الکلی نیز کشف شد، یادآور شد: در بحث کشفیات مشروبات الکلی، استان کردستان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان نیز در ادامه اظهار داشت: از سال ۱۶۴۸ "مرز" به عنوان مقوله‌ای حائز اهمیت و شایان توجه ویژه‌ای مطرح شد.

علی خداویسی با اشاره به اینکه امروزه و در عصر حاضر مرز به عنوان فرصت و تهدید بدان توجه می‌شود، افزود: این فرصت و تهدید در استان کردستان مشهودتر است.

وی گفت: تهدید به عنوان کالا‌هایی که غیرقانونی وارد می‌شوند و همچنین اقلام فرهنگی که از طریق قاچاق وارد شده و صدمات جبران‌ناپذیری را به کشور وارد می‌کند.

دبیر کمیسیون هماهنگی شورای نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با اشاره به اینکه توجه به مرز به عنوان فرصت نیز بدان معناست که در صورت استفاده صحیح از آن می‌توان در بعد تحریم‌ها و دورزدن تحریم‌ها استفاده شود، تصریح کرد: باید از این ظرفیت خلق فرصت کرد.

وی با بیان اینکه در برخی موارد پیشگیری‌های لازم لحاظ شده است، عنوان کرد: خوشبختانه نتایج خوبی در این زمینه کسب شده است.

خداویسی با اعلام اینکه یکی از سیاست‌های دبیرخانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حمایت از مباحث علمی و فرهنگی است، افزود: همایش منطقه‌ای علمی پژوهشی اقتصاد پنهان با گستره استان‌های غربی کشور در کردستان برگزار می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها