دولت ۱۰ هزار میلیارد تومان برای زلزله‌زده‌ها هزینه کرد

کد خبر: 907334

استاندار کرمانشاه از هزینه ۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت برای زلزله‌زدگان کرمانشاهی خبر داد.

دولت ۱۰ هزار میلیارد تومان برای زلزله‌زده‌ها هزینه کرد

خبرگزاری مهر: هوشنگ بازوند ظهر امروز در آیین افتتاح بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) قصرشیرین که با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت، اظهار داشت: پنجم دی ماه به نام سالروز ایمنی در برابر زلزله نامگذاری شده و امیدواریم که فضا‌های ساخته شده در مناطق زلزله‌زده نیز مصداق بارز تحقق این شعار باشد، زیرا ما بر روی کمربند زلزله خیز دنیا قرار داریم.

وی افزود: نباید در ساخت و ساز‌ها به نحوی عمل کنیم که زلزله برای ما نگرانی چندانی به وجود آورد.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: در زلزله ۶.۴ ریشتری اخیر ثابت شد که واحد‌های ساخته شده کمتر شاهد آسیب بوده اند این در حالی است که در همین مقیاس ریشتر زلزله در ورزقان ۳۰۴ کشته و ۲۱ هزار واحد مسکونی تخریب شده است.

وی با تاکید بر اینکه در زلزله انسجام ملی صورت گرفت افزود: پیام مقام معظم رهبری نوعی وحدت را به وجود آورد همچنین حضور ایشان منشأ خیر و برکت شد.

بازوند با تقدیر از حضور رئیس جمهور و هیئت دولت در مناطق زلزله‌زده گفت: همچنین بزرگی زلزله اخیر به اندازه زلزله منجیل و رودبار بوده که ۳۵ هزار نفر کشته داشته است با این حال در زلزله کرمانشاه همگان سعی کردند که تهدید‌ها به فرصت تبدیل شود.

به گفته وی، زلزله کرمانشاه ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه برای دولت در برداشت که بخشی از آن در قالب امهال وام ابلاغ شده و برای وام ۴ درصدی ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مابه‌التفاوت از سوی دولت به بانک مرکزی پرداخته شود.

بازوند با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض نیز به مردم زلزله زده انجام شده است، افزود: پس از یک سال و ۴۵ روز از زلزله بیش از ۹۳ درصد کار ساخت و ساز به اتمام رسیده و تا کنون ۷۷ هزار واحد مسکونی ساخته و تعمیر شده است که ۲۲ هزار از این خانه‌ها احداث و مابقی تعمیری بوده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که زلزله در ورزقان ۱۸ ماه برای بازسازی ۲۱ هزار واحد به طول انجامید.

وی مشارکت مردم را بسیار خوب دانست و گفت: ۲۶۵ میلیارد تومان کمک غیر نقدی و ۶۲ میلیارد تومان کمک نقدی از سوی مردم به مناطق زلزله زده انجام شد.

وی با اشاره به به کارگیری ۱۱ هزار نفر در امر امداد و نجات افزود: کمک نیروی انتظامی، مرزبانی، اطلاعات و بانک‌ها بسیار موثر بوده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها