عفو قاتل پس ا‌ز ۵ ‌سال در دزفول

کد خبر: 907381

رئیس دادگستری شهرستان دزفول گفت: اعضاء شورای حل اختلاف دزفول با پیگیرهای مجدانه و تلاش‌های مستمر خود توانستند پس از ۵ سال خانواده مقتول را از اجرای حکم قصاص قاتل منصرف و آن را مورد عفو و بخشش قرار دهند.

عفو قاتل پس ا‌ز ۵ ‌سال در دزفول

خبرگزاری تسنیم: محمدیار ممبینی اظهار داشت: در سال92 نزاعی بین دو خانواده در شهرک نهصت؛ بخش چغامیش شهرستان دزفول رخ داد. در این درگیری آقای ق. ط با اسلحه شکاری مرحوم ا. غ را به قتل می‌رساند و این قتل باعث ایجاد اختلاف و کشمکش شدیدی بین این دو خانواده می‌شود.

وی افزود: از همان ابتدای درگیری اعضاء شورای حل اختلاف دزفول با پیگیرهای مجدانه و تلاش‌های مستمر خود توانستند پس از5 سال خانواده مقتول را از اجرای حکم قصاص قاتل منصرف و آن را مورد عفو و بخشش قرار دهند.

رئیس دادگستری شهرستان دزفول با تقدیر از خانواده مقتول برای این گذشت و صرف نظر از اجرای حکم قصاص قاتل بیان کرد: اولیاء دم با حضور در شعبه سوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب اهواز با اعلام رضایت و عفو و بخشش قاتل، این پرونده با صلح و سازش مختومه شد.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری و کاهش جرم و توسعه و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش باید از ظرفیت نخبگان و بزرگان استفاده کرد و این کار می‌تواند در توسعه و ایجاد آرامش در جامعه تأثیر بسزایی داشته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها