آغاز دور جدید بارش برف و باران از امروز

کد خبر: 908097

سازمان هواشناسی کشور با اعلام ورود سامانه بارشی جدید از جنوب غرب و جنوب به کشور، دور جدید "بارش برف و باران" از امروز برای بسیاری از استان‌ها را پیش‌بینی کرد.

آغاز دور جدید بارش برف و باران از امروز

خبرگزاری تسنیم: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از بعد از ظهر امروز یکشنبه سامانه‌ای بارشی از جنوب غرب و جنوب وارد کشور می‌شود و بارش باران همراه با وزش باد در برخی مناطق رعد و برق در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد آغاز می‌شود.

در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش به صورت برف است.

فردا روز دوشنبه این سامانه تقویت شده و علاوه بر مناطق ذکر شده در غرب خلیج فارس، استان چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان، مناطقی از خوزستان، بتدریج استان‌های کرمان، مناطقی از استان یزد، خراسان جنوبی و هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و مناطقی از استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بر این اساس وضع هوا در استان‌های تحت تاثیر این سامانه به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

دوشنبه ۹۷/۱۰/۱۰: بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها در استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی استان کرمان و غرب خلیج فارس.

همچنین در مسیر‌های کوهستانی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان، ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان کرمان، بارش برف و اختلال در ترافیک جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی در نظر گرفته شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها