استاندار تهران: وحدت و انسجام اجتماعی نیاز امروز کشور است

کد خبر: 908532

استاندار تهران گفت: امروز در سایه تعامل مجلس و دولت شاهد توجه ویژه به اشتغال هستیم و در حوزه اشتغال فراگیر از محل تبصره ۱۸ اعتبار سه هزار میلیارد تومانی برای ایجاد ۱۲۰ هزار شغل در استان تهران در سال ۹۷ دیده شده است و امیدواریم در کنار مردمی کردن روز افزون اقتصاد شاهد توسعه و رونق تولید و اشتغال در استان باشیم.

استاندار تهران: وحدت و انسجام اجتماعی نیاز امروز کشور است

خبرگزاری فارس: انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در مراسم گردهمایی اقوام غرب استان تهران که صبح امروز در محل باغ کتاب غرب استان با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس، نمایندگان اقوام در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران قدس شهریار و ملارد، سردار خانچرلی فرماندهی انتظامی غرب استان و ائمه جماعات غرب استان تهران برگزار شد، طی سخنانی گفت: در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی به برکت اندیشه امام راحل و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری امروز شرایطی در کشور شاهد هستیم که در عرصه بین المللی و منطقه‌ای با اقتدار امنیت و آرامش شناخته می‌شویم.

وی افزود: در هر مقطعی از ابتدای پیروزی انقلاب شاهد توطئه‌هایی از سوی دشمنان بودیم که با درایت رهبری و مسئولان و هشیاری مردم خنثی و به درسی برای ادامه راه تبدیل شد.

محسنی بندپی با بیان اینکه در شرایط خاص امروز استکبار جهانی توطئه بزرگتری در از طریق فشار اقتصادی و جنگ روانی علیه ملت تدارک دیده است عنوان کرد: جنگ روانی دشمن به چاشنی برای تحریم‌های اقتصادی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: یکی از نیاز‌های کشور در شرایط کنونی وحدت، همگرایی و انسجام اجتماعی است تا بتوانیم در سایه آن شاهد رشد شکوفایی و افزایش امنیت در مسیر توسعه کشور باشیم.

استاندار تهران با اشاره به اقتصاد مقاومتی ادامه داد: نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی نیاز دیگری در کشور است و از مشوق‌ها و همراهان دولت در برنامه‌های توسعه‌ای کشور ریاست مجلس است که می‌تواند با ادامه این هم افزایی بستری برای درون زا کردن و دانش بنیان کردن اقتصاد در کشور فراهم شود.

محسنی بند پی گفت: امروز در سایه تعامل مجلس و دولت شاهد توجه ویژه به اشتغال هستیم در حوزه اشتغال فراگیر از محل تبصره ۱۸ اعتبار سه هزار میلیارد تومانی برای ایجاد ۱۲۰ هزار شغل در استان تهران در سال ۹۷ دیده شده است و امیدواریم در کنار مردمی کردن روز افزون اقتصاد شاهد توسعه و رونق تولید و اشتغال در استان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهرستان‌های اقماری شهر قدس، ملارد و شهریار افزود: با وجود تلاش‌های انجام شده شاخص توسعه‌ای در حوزه مسکن بهداشت و آموزش پایین است و باید سرعت بیشتری به ارتقاء این شاخص‌ها داده شود.

استاندار تهران به لزوم توسعه شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: در یکی از شهرستان‌های استان تهران شاخص باسوادی ۹۲.۹ درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و این شاخص نشان می‌دهد ساخت و تجهیز مدارس آموزشگاهی و مدارس ضروری است.

محسنی بندپی با اشاره به کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در شهریار قدس و ملارد عنوان کرد: در شهرستان ملارد تخت بیمارستانی نداشته و در قدس فقط یک بیمارستان وجود دارد باید توجه ویژه‌ای به سرانه درمانی و تجهیز پروژه‌های بهداشت و درمان شود.

وی در پایان به برگزاری شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان‌های شهریار قدس و ملارد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این شورا مسائل و نیاز سنجی اولویت دار شهرستان‌ها مطرح خواهد شد و از نزدیک با حضور مسئولان شهرستانی در جریان اهم مشکلات مردم منطقه قرار خواهیم گرفت و با تسریع ساخت پروژه‌ها شاهد توسعه شهرستان‌ها باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها