پایان راه تبهکاری برای ۱۹۳ سارق پایتخت

کد خبر: 911731

سردار حسین رحیمی در ششمین طرح دستگیری سارقان پایتخت اظهار داشت:این افراد در قالب ۴۶ باند جرائم را انجام می‌دادند که از این تعداد ۶۲ نفر قدام به زورگیری و کیف قاپی می‌کردند و همه آن‌ها دستگیر شدند.

پایان راه تبهکاری برای ۱۹۳ سارق پایتخت

خبرگزاری میزان: سردار حسین رحیمی در ششمین طرح دستگیری سارقان پایتخت اظهار داشت:این افراد در قالب ۴۶ باند جرائم را انجام می‌دادند که از این تعداد ۶۲ نفر قدام به زورگیری و کیف قاپی می‌کردند و همه آن‌ها دستگیر شدند.

وی افزود:این سارقان به ۶۷۰ فقره سرقت اعتراف کردند. سارقانی که در قالب ۱۷ فعالیت داشتند که در جریان این طرح شناسایب و دستگیر شدند.

رحیمی گفت: پلیس آگاهی در اخرین طرح مبارزه با دلالان ارز افزود به تازگی ۱۲ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی افزود: دو طرح پلیس اگاهی در این رابطه تا بحال انجام شده که خوشبختانه در جریان این طرح حدود ۷۰ نفر از دلالان ارز دستگیر شدند. دوباره اعلام می‌کنم هرگونه خرید و فروش از صرافی‌های مجاز و بانک‌های انجام شود.

رحیمی گفت: پلیس آگاهی در اخرین طرح مبارزه با دلالان ارز افزود به تازگی ۱۲ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی افزود:دو طرح پلیس اگاهی در این رابطه تا بحال انجام شده که خوشبختانه در جریان این طرح حدود ۷۰ نفر از دلالان ارز دستگیر شدند. دوباره اعلام می‌کنم هرگونه خرید و فروش از صرافی‌های مجاز و بانک‌های انجام شود.

رئیس پلیس تهران افزود: از تعداد افراد دستگیر شده ۶۲ نفر که حدود ۲۳ درصد آمار را به خود اختصاص داده‌اند سرقت‌های به انس، زورگیری، کیف قاپی و گوشی قاپی فعالیت داشته‌اند که تا این لحظه با توجه به اینکه طرح به تازگی شروع شده است به ۶۸۰ فقره سرقت و زورگیری اعتراف کرده‌اند.

رحیمی اضافه کرد: این سارقان در قالب ۱۷ گروه اقدام به این جرم‌ها می‌کرده‌اند، ۳۴ نفر از این افراد که در قالب ده باند اقدام به سرقت منزل و مغازه و اماکن می‌کردند نیز دستگیر شدند که ۱۸ درصد از این سارقان دستگیر شده در این طرح را تشکیل داده‌اند. تا این لحظه این افراد به ۱۷۵ فقره سرقت منزل، مغازه و اماکن اعتراف کرده‌اند.

وی گفت: ۶۹ نفر این سارقان دستگیر شده که در قالب ۱۶ باند اقدام به سرقت خودرو، موتورسیکلت و لوازم خودرو می‌کردند تا این لحظه به هزار و ۳۴۰ فقره سرقت خودرو، موتور و لوازم خودرو اعتراف داشتند و در مجموع سارقینی که درا ین مرحله از طرح دستگیر شده‌اند، به دو هزار و ۲۷۵ فقره سرقت‌های مختلف اعتراف کرده و این موضوع را باید اشاره کنم که از جمع سارقان دستگیر شده ۱۲۶ نفر یعنی ۶۴ درصد این‌ها دارای سوابق متعدد جرم و دستگیری هستند. افرادی که یا زندان رفته‌اند یا دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس تهران اضافه کرد: در این مرحله از طرح چندین خودروی حامل کالای قاچاق نیز متوقف که ارزش این کالا‌های قاچاق ۵ میلیارد تومان است و در این رابطه ۱۷ قاچاقچی دستگیر شده‌اند. از نمونه کالا‌های قاچاق شده می‌توان به ده تن پوشاک قاچاق که اغلب این پوشاک‌ها چینی است همچنین ۶۵۰ رول پارچه قاچاق

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: ما از همین الان برخورد جدی با مواد محترقه را آغاز کرده‌ایم تا با افرادی که با فروش این مواد محترقه درجامعه برای جوانان و خانواده‌ها ایجاد مشکل می‌کنند مبارزه کنیم. این برخورد‌ها توسط سه پلیس امنیت، پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری شروع شده است و خوشبختانه در این مرحله از طرح هم فقط توسط پلیس آگاهی چندین انبار دپوی مواد محترقه شناسایی شده است که از این انبار‌ها حدود ۱۵ تن مواد محترقه غیرمجاز کشف شده است و انشاالله این طرح با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد. پلیس تذکر جدی می‌دهد که افرادی که اقدام به ورود و فروش مواد محترقه به داخل شهر می‌کنند پلیس به شدت با این افراد برخورد خواهد کرد و اگر در واحد صنفی نیز این نوع مواد دیده شود طبیعتا آن واحد صنفی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

رئیس پلیس گفت: یک باندی را همکاران بنده منهدم کرده‌اند که در مجموع اقدام به گوشی قاپی می‌کردند خوشبختانه پلیس طرح مقابله و مبارزه با گوشی قاپی را در سطح محله‌ای اجرا می‌کند، اما این باند، باند بسیار پیچیده‌ای بود که در مجموع از این باند ۴۶۰ دستگاه انواع گوشی‌های سرقتی که از مردم ربوده شده بود کشف شد.

رحیمی افزود: ما مکان‌های تجمع سارقین را به طور جدی در دستور کار قرار داده‌ایم و در این مرحله از طرح و برای اولین بار ۳۱ باب قهوه‌خانه‌ای که معمولا پاتق سارقان بود نیز مورد هجوم پلیس قرار گرفت و در مجموع ۲۱ نفر از سارقان که ۷ نفر از آ.‌ها دارای سوابق متعدد بودند نیز دستگیر شدند.

تا این لحظه حداقل از یک مورد از این افراد که دستگیر شدند ۷۰ دستگاه موتورسیکلت کشف شده است.

وی اضافه کرد: طبیعتا همه سرقت‌ها برای پلیس مهم است، اما سرقت‌های بزرگ برای پلیس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که خوشبتخانه در این طرح به این نوع سرقت‌ها توجه ویژه‌ای داده شد.

رحیمی گفت: بازار ارز مبارزه بی‌امانی می‌خواهد این نییست که پلیس رها کرده باشد و حداقل بین دو طرحی که پلیس آگاهی در این زمینه انجام داده است حدود ۶ مرحله طرح اجرا کرده و دلالان بازار ارز را که حدود ۷۰ نفر بوده‌اند بین این دو طرح دستگیر کرده است. این طرح کماکان ادامه دارد و همان طور که قبلا اشاره کرده‌ایم هرگونه خرید و فروش ارز فقط از طریق صرافی‌های مجاز و بانک‌های عامل انجام می‌گیرد و فروش ارز در چهارراه و میادین و جا‌های دیگر با برخورد قاطع و شدید پلیس و دستگاه قضایی روبرو می‌شود.

این مقام عالی انتظامی گفت: در سه چهار روز پیش نیز در مبارزه با دلالان ارز طرحی اجرا کردیم که حدود ۱۲ نفر از این دلالان دستگیر شدند. خیلی از این افرادی که دستگیر شده‌اند در واقع به زندان رفته‌اند مدعی هستندکه ما فقط قصد فروش مقداری ارز را که در اختیارمان بود را داشتیم. ما به افرادی که می‌خواهند ارز بفروشند به مراکز قانونی و مجاز مراجعه کنند تقریبا تمام صرافی‌های غیرقانونی را پلمپ کرده‌ایم یا خود آن‌ها بسته‌اند در این بخش هماهنگی بسیار خوبی با نیروی انتظامی بانک مرکزی و دستگاه قضایی ایجاد شده است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه قطعا همکاری مردم در موضوع دستگیری فردی که به کودکان و زنان در زمان سرقت تجاوز کرده بود موثر بود افزود: زمانی که ما رسیدیگ به این پرونده را آغاز کردیم حدودا سه مورد به ما معرفی شده بود که بعد از دستگیری متهم و انتشار تصاویر او تعداد شاکیان این پرونده به حدود بیست نفر رسیده است. عملا آن لحظه‌ای که پلیس وارد کار شد فقط تعداد دو یا سه نفر به ما اعلام شده بود که پلیس با تلاش زیاد در مدت ۴۸ ساعت متهم را دستگیر کرد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: من قبل از این که در این طرح حضور داشته باشم از جلسه طرح ترافیک آمده‌ام جلسات کارشناسی در این خصوص آغاز شده است و کارشناسان متعددی درباره این موضوع صحبت کرده‌اند در حال حاضر معایب و محاسن طرح ترافیک و زوج و فرد رد حال بررسی است و همانطوری که ما درخواست داشته‌ایم کار کارشناسی باشد تصمیمی که گرفته می‌شود بدون شک به نفع مردم خواهد بود تقریبا همه افرادی که در جلسه بودند بیشترین توجه را به مردم داشتند که مردم دچار مشکل نشوند؛ و همچنین به این موضوعات نیز اشاره شد که مردم در جریان طرح ترافیک و زوج و فرد در دسترسی به مراکز درمانی و بهداشتی و مراکز دولتی و وزارتخانه‌ها دچار محدودیت نباشند.

رحیمی گفت: سه مولفه کاهش ترافیک، تسهیل در عبور و مرور و در مجموع ارتقای رضایت مندی مردم محور‌های بحثی است که در جلسات ارائه داده‌ایم. در این رابطه چند جلسه دیگر برگزار خواهد شد و نتیجه خوبی خواهیم داشت.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر تقریبا سرقت گوشی ارتقا پیدا نکرده است در واقع در اقدامات یک تا دو ماهه گذشته پلیس نقاطی که بیشترین سرقت گوشی در این محل‌ها صورت گرفته است را شناسایی کرده‌ایم؛ و طرح‌هایی در سطح کلانتری و در سطح تهران توسط پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی به طور مستمر در حال انجام است و در کلانتری ششم و هفتم این طرح بصورت ویژه‌ای در حال انجام است. این به این خاطر است که فراوانی سرقت در این دو سرکلانتری بیشتر است. طبیعتا درخواست ما از مردم مراقبت و مسئولیت پذیری اجتماعی آن‌ها است. ما مکررا اعلام کرده‌ایم با توجه به افزایش قیمت گوشی تلفن همراه سرقت نیز در این حوزه بیشتر شده است و مردم باید توجه بیشتری نسبت به مراقبت از گوشی‌های خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه در برخورد با فروشندگان گوشی‌های سرقتی در محدوده پاساژ علاالدین گفت:: پلیس در حال انجام یک سری فعالیت‌ها در این محدوده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها