آیت الله ری شهری: نباید هدف از حفظ و قرائت قرآن دنیوی باشد

کد خبر: 913295

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نباید هدف از حفظ و قرائت قرآن دنیوی باشد.

آیت الله ری شهری: نباید هدف از حفظ و قرائت قرآن دنیوی باشد

خبرگزاری مهر: آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری بعد از ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بر تجلیل از حافظان قرآن کریم تاکید کرد و گفت: یکی از موفقیت‌های انقلاب گسترش فرهنگ حفظ و قرائت قرآن است، مهم‌ترین نکته در حفظ و قرائت قرآن هدف و انگیزه آن است هدف دنیوی یا الهی با یکدیگر متفاوت است که سبک زندگی انسان از آن نشات می‌گیرد.

وی هدف دنیوی قرائت و حفظ قرآن را را گاه ارتزاق و اداره زندگی دنیوی یا تجارت و گاه برای نزدیکی به سیاستمداران و حاکمان و رسیدن به قدرت و گاهی برای شهرت و فخرفروشی دانست و گفت: همه این موارد دنیوی و تقبیح شده است، حافظان و قاریان نباید دنبال این باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی انسان برای خدا کار کند به یاری خداوند بهتر به نتیجه مطلوب می‌رسد، اما شیطان انسان را فریب می‌دهد، اگر هدف انسان دنیوی باشد قرآن بر قلب او اثر مطلوب نمی‌گذارد.

محمدی ری شهری گفت: قرآن دو دسته آیات متشابه و محکمات دارد، قاریان و حافظان مومن به هر دو دسته عمل می‌کنند، قرآن برای آنان شفا و دارو است و خداوند به واسطه قاریان و حافظان مومن باران فرستاده، شر دشمنان را دفع کرده و آنان را از شر فتنه‌ها حفظ می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها