دریافت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به اسم کارتن‌خواب‌ها

کد خبر: 915638

نماینده دادستان در خصوص ضمانت نامه‌های مدیران کارتن‌خواب گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان به اسم معتادین و کارتن‌خواب‌ها تسهیلات اخذ شده است و هر سه متهم این درخواست را امضا کرد‌ه‌اند.

دریافت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به اسم کارتن‌خواب‌ها

خبرگزاری فارس: در بخش دیگری از دادگاه و پس از دفاعیات مشروح متهم نماینده دادستان با قرار گرفتن در جایگاه گفت: بگذارید کمی شبهه را برطرف کنم. اینکه آقای کاظمی می‌گوید بانک را سودده کرده‌اند حرف درستی نیست. این سوددهی‌های سوری ناشی از تهاتر‌هایی است که به صورت غیرواقعی صورت گرفته است. برای مثال باید به نکته‌ای اشاره کنم بانک در یک مورد ملکی را که قیمت واقعی آن ۵۰ میلیارد تومان بوده به مبلغ ۱۳۸ میلیارد تومان گران‌نمایی کرده یا در زمینی در لواسان که قیمت آن ۶۰ میلیارد بوده ۳۰۰ میلیارد قیمت‌گذاری شده است.

همچنین در پروژه‌ای در مشهد قیمت ملکی که ارزش واقعی آن ۸۰۰ میلیارد بوده ۱۲۰۰ میلیارد تومان گران نمایی شده است.

نماینده دادستان افزود: کاظمی می‌گوید از آقای هدایتی املاکی گرفتیم در این خصوص آقای هدایتی یک روستا را به عنوان وثیقه به بانک معرفی کرده که قیمت آن هزار درصد گران نمایی شده است.

نماینده دادستان ادامه داد: چگونه می‌گویید آقای هدایتی هزار میلیارد وثیقه دارد، بدهی آقای هدایتی ۶۰۰ میلیارد تومان است که فقط ۱۲ میلیارد تومان وثیقه معرفی کرده است.

نماینده دادستان در ادامه با اشاره به اینکه آقای کاظمی می‌گوید عضو غیرموظف هیأت مدیره بوده است، و در امور اجرایی دخالتی نداشته خطاب به وی گفت: چطور شما در امور اجرایی دخالت نداشتید، اما شرکت‌های حاجی‌محمدجواد به شما نامه نگاری کرده‌اند و شما دستور دادید که برایشان پرونده تشکیل شود؟

نماینده دادستان در خصوص ضمانت نامه‌های مدیران کارتن‌خواب گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان به اسم معتادین و کارتن‌خواب‌ها تسهیلات اخذ شده است و هر سه متهم این درخواست را امضا کرد‌ه‌اند و با این پول قیر تهیه شده است و این قیر از کشور خارج شده است و پول هنگفت آن به حساب صاحبان تسهیلات واریز شده است. آقای کاظمی بانک سرمایه هیچ مدیر بالادستی دیگری جز شما نداشته است. بانک سرمایه توسط سه متهم اداره می‌شده است. شما مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات را امضا کرده‌اید تا به متقاضیان پرداخت شود که بخش عمده‌ای از آن اعتبارسنجی نشده و وثایقش تامین نشده است.

نماینده دادستان در ادامه گفت: متهمان هر کدام با برخی از افرادی که تسهیلات کلان از بانک سرمایه گرفته‌اند ارتباط داشته‌اند و در جلسات دوشنبه‌های خود بده بستان انجام می‌دادند.

در ادامه جلسه نماینده بانک سرمایه نیز با حضور در جایگاه گفت: آقای کاظمی شما عضو غیرموظف نبودید شما رئیس هیأت مدیره بانک بودید. فرض می‌کنیم شما برای پرداخت تسهیلات و سایر کافی نیز از متقاضیان اخذ می‌کردید که البته این طور هم نبوده است. آیا شما این که تسهیلات چگونه مصرف شده است را نیز نظارت کرده‌اید یا خیر؟ شما موظف بودید به عنوان اعضای هیأت مدیره به اینکه این تسهیلات چگونه مصرف شده است نیز نظارت داشته باشیم. در خصوص تهاتر شرکت‌های آقای امامی ملکی به مبلغ ۲ هزار میلیارد تهاتر شده است که ارزش واقعی آن ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

نماینده بانک سرمایه افزود: گیرندگان تسهیلات نباید معوق داشته باشند، اما همه این افراد معوق داشتند و باز شما با توجه به این مطلب قانونی به این افراد تسهیلات پرداخت کرده‌اید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها