اختلال ارتباطی یکی از مشکلات خانواده‌های ایرانی است

کد خبر: 916610

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه اختلال ارتباطی یکی از مشکلات خانواده‌های ایرانی است، گفت: شاخص‌های عدالت جنسیتی در بخش آموزش را با کمک آموزش و پرورش تعیین و ابلاغ کردیم.

اختلال ارتباطی یکی از مشکلات خانواده‌های ایرانی است

خبرگزاری فارس: معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر گردهمایی مشاوران و کارشناسان امور زنان آموزش و پرورش سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و همه شادمانیم و در کنار آن به دنبال تحقق ارزش‌های متعالی هستیم و اینکه چقدر پیش رفته‌ایم.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در ایام منتسب به حضرت زهرا (س) هستیم، نکته‌ای را بیان می‌کنم؛ ارزش‌های متعالی که در شخصیت‌های بزرگ مانند حضرت فاطمه (س) متجلی شده است، به عنوان الگو دیده شده لذا باید در تحقق ابعاد وجودی و انعکاس آن تلاش کنیم.

ابتکار تصریح کرد: باید با اقتضائات زمانه حرف نو داشته باشیم و اگر می‌خواهیم ریشه‌ها را حفظ کنیم باید حر کت کنیم و این خیلی اهمیت دارد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش در قالب سیاست‌های کلان نظام، گفت: یکی از اقدامات در زمینه کودکان بازمانده از تحصیل است؛ یکی از پایه‌های نظری عدالت، عدالت جنسیتی است و یکی از بخش‌های مهم در بحث عدالت، آموزش و پرورش است و باید شرایط برابر برای دختران فراهم کنیم.

معاون امور زنان ریاست جمهوری گفت: شاخص‌های عدالت جنسیتی در بخش آموزش را با کمک آموزش و پرورش تعیین و ابلاغ کردیم.

وی با اشاره به حذف معلم ورزش در مدارس ابتدایی اظهار کرد: این موضوع را به وزیر آموزش و پرورش اعلام کردم و تابستان امسال برای ۷۶ هزار معلم ابتدایی دوره آموزش ورزش گذاشتند که اقدام خوبی بود.

ابتکار با بیان اینکه طرح گفت‌وگوی بین نسلی در استان‌ها را کلید زدیم، افزود: اختلال ارتباطی یکی از مشکلات خانواده ایرانی است و خانواده ایرانی دارای لکنت زبان و عدم مهارت‌های ارتباطی است؛ در ۴۰ سالگی انقلاب شنونده‌های خوبی باشیم و این شنوندگی خوب، عزت نفس بچه‌ها را بالا می‌برد یعنی تمرین و مهارت گفت‌وگوی بین نسلی بسیار مهم است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان ادامه داد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث آموزش و سلامت دختران را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به مصوبه دولت درباره ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی به زنان بر اساس شایستگی‌ها اختصاص یابد، افزود: اولین کارنامه استانداران دو ماه پیش و اولین کارنامه وزرا را یک ماه پیش ارائه دادیم؛ در استان‌ها ۶۰ درصد و در ستاد ۱۶.۵ درصد افزایش انتصاب بانوان را داشتیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها