کاظمی مشکلات را به گردن تغییر مدیریت‌های سریع انداخت

کد خبر: 918112

کاظمی متهم پرونده بانک سرمایه تقصیر اتفاقات رخ داده را به گردن تغییرات سریع مدیران و جابجایی آن‌ها انداخت.

کاظمی مشکلات را به گردن تغییر مدیریت‌های سریع انداخت

خبرگزاری فارس: پرویز کاظمی در ادامه برگزاری جلسه دادگاه گفت: عمده مشکلات بانک از مهرماه ۹۲ ایجاد شده است که هر ۵-۶ ماه مدیرعامل عوض می‌شد.

وی ادامه داد: آقای درخشنده که آمد ما دیدیم که کار‌ها با نتیجه‌ها با هم منطبق نیست؛ که همه این‌ها تاثیر منفی در EPS بانک داشته است.

کاظمی گفت: ۲۶.۷.۹۳ هشدار دادیم که اوضاع بانک مناسب نیست. ۲-۳ هفته بعد ایشان برکنار شد و رئیس صندوق مدیرعامل شد و دستنویس خدمت آقای سیف فرستادم که لازم است دغدغه‌های خود را اعلام کنم که در تاریخ ۱۰.۹.۹۳ متاسفانه مدیریت قبلی همکاری مناسب را در سیستم بانک نداشته است.

وی ادامه داد: صندوق ذخیره به عنوان اکثریت سهامداران تصمیم گرفت سرپرست صندوق را به عنوان رئیس بانک معرفی کنند اینجانب گفتم که صلاح به این کار نیست، نهایتاً تغییرات از نظر بانک مرکزی مورد تائید نیست لذا مشکلات آتی در پیش خواهد بود.

متهم گفت: وظیفه ذاتی من است که بروم آنجا اعلام کنم، بعد از آن در تاریخ ۲۹.۹.۹۳ نامه محرمانه آمد که در واقع رد صلاحیت سرپرستی صندوق را اشاره می‌کند که مسئولیت کلیه عواقب و اقدامات خلاف موازین قانونی و عدول از ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مستقیما متوجه جنابعالی (رئیس صندوق) بوده و جای هیچگونه توجیهی نیست.

وی ادامه داد: بعد از این تاریخ مجددا رد صلاحیت حرفه‌ای ایشان اعلام شده. ما تلاش خود را بابت بحث نظارتی انجام دادیم. چون معما حل شود آسان شود، در آن موقع این بحث‌ها نبود. من وظیفه ام را انجام دادم و چندین جلسه رفتم و گفتم منتها این تغییراتی که اتفاق افتاده را نمی‌شود راحت از کنار آن بگذریم. خود شما بهتر می‌دانید که رابطه من با سربرست چطور بوده است.

کاظمی گفت: آقای قاضی اگر این‌ها می‌توانستند ما را تغییر می‌دادند، با یک نامه می‌توانستند، ولی نمی‌توانستند تغییرات انجام دهند به لحاظ قانونی. برای مسابقات المپیک می‌گویند باید رکورد بزنی تا وارد شوید، اینجا هم می‌گویند اگر این شرط‌ها را انجام دادید آن وقت تسهیلات بدهید و بروید. مدیری می‌آید فرق EPS و DPS را توضیح دهیم! ما اینقدر نمی‌دانیم که طرف چک برگشتی داشت تسهیلات ندهیم؟ مدیر آمده ۴ ماه بوده رفته، مدیر آمده ۲ سال بوده رفته. یک آقایی در شرکت سرمایه‌گذاری صندوق دکترای منطق دارد، به چه درد آنجا می‌خورد دکترای منطق؟! باید با واقعیت‌ها مواجه شویم.

وی گفت: در ۴-۵ ماه مدیر عوض کردن فاجعست، عدم سوء مدیریت باعث بروز چنین مشکللاتی شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها