فارغ‌التحصیلان بیکار آفت اقتصاد کشور هستند

کد خبر: 918980

آموزش عالی هند در پی عدم پرداخت وام‌های دانشجویی اعلام کرد: فارغ‌التحصیلان بیکار می‌توانند آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور بزنند.

فارغ‌التحصیلان بیکار آفت اقتصاد کشور هستند

خبرگزاری فارس: به نقل از تایمز هایر اجوکیشن، آموزش عالی هند اعلام کرد: فارغ‌التحصیلان بیکار می‌توانند آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور بزنند.

به گفته رامبیا لاکشمی، وزیرآموزش عالی هند، با توجه به وام‌های تحصیلی که طی دوران دانشجویی به دانشجویان متقاضی پرداخت می‌شود، عدم اشتغال و در پی آن عدم پرداخت وام‌های گرفته شده، آموزش عالی و اقتصاد کشور را دچار چالش‌های جدی می‌کند.

آموزش عالی هند می‌گوید، جوانان این کشور باور دارند تحصیل در دانشگاه منجر به یک زندگی موفق‌تر می‌شود و همین موضوع منجر شده تا همه آن‌ها به مدرک دانشگاهی روی آورند.

تعداد رو به رشدی از جوانان هندی که دارای مدرک کالج هستند، به دلیل کیفیت نامطلوب آموزش و کمبود فرصت‌های شغلی، در هیچ شغلی جذب نشده‌اند.

حتی این بحث وجود دارد که نسل جوان آرمانگرای هند، به ویژه مردان، ممکن است در صورت تضعیف این آرمان‌ها، تهدیدی برای شرایط اجتماعی و صلح در کشور هند باشند.

آمار ارقام نیز حاکی از آن است که هند دارای جمعیت جوان کثیری است؛ بیش از نیمی از جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی این کشور زیر ۲۵ سال سن دارند و نسبت ثبت نام تحصیلات عالی از ۱۹.۴ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۲۵.۸ درصد در سال اخیر افزایش یافته است.

آموزش عالی هند شمار دانشجویان تحصیلات تکمیلی را در حال حاضر بیش از ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اعلام کرده که این رقم از کل جمعیت کشور کانادا بیشتر است.

ناتوانی دولت در ایجاد تعداد کافی از مؤسسات برای رعایت تقاضا منجر به پیداش مؤسسات خصوصی فراوان شده که دانشجویان برای پرداخت شهریه آن‌ها مجبور به تهیه وام تحصیلی هستند و عدم اشتغال آن‌ها منجر به انباشت قسط‌های وام می‌شود.

سیاستمداران هندی بانک‌های دولتی را وادار نمودند تا وا‌م‌هایی به افرادی که برای تحصیل در کالج به پول نیاز دارند را ارائه دهند؛ این وام‌ها بدون بهره هستند و تا یک سال پس از تمام شدن مهلت اولیه پرداخت اقساط نیز به متقاضی مهلت تسویه حساب می‌دهند.

با این وجود، عدم مؤفقیت دولت هند در ایجاد شغل ناتوانی دانشجویان در پرداخت اقساط وام‌های تحصیلی را به دنبال داشته است.

وام‌های آموزش و پرورش نیز در سیستم بانکی هند سریع‌ترین رشد ناکارآمد است. در سال‌های اخیر، نسبت وام‌هایی که براساس شرایط توافق شده بازپرداخت نمی‌شوند، به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است؛ این وام‌ها از ۷.۳ درصد در ماه مارس ۲۰۱۶ به بیش از ۹ درصد در ماه مارس ۲۰۱۸ رسیده است.

رشد عدم بازپرداخت وام‌های گرفته شده نشان دهنده این واقعیت است که در حالی‌که میزان اشتغال کلی در میان فارغ التحصیلان کالج بهبود می‌یابد، اکثریت هنوز نتوانسته‌اند به اهداف شغلی خود برسند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها