آخرین خبر از توزیع شیر در مدارس

کد خبر: 919437

وزیر آموزش و پرورش گفت: بودجه طرح شهاب حذف نشده است و با همان ترکیب که پیش از این بوده است، آن را اجرا می‌کنیم.

آخرین خبر از توزیع شیر در مدارس

خبرگزاری فارس: حمیدرضا بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم زنگ انقلاب در جمع خبرنگاران درباره اخباری مبنی بر حذف بودجه طرح شهاب، اظهار کرد: بودجه طرح شهاب حذف نشده است و با همان ترکیب که پیش از این بوده است، طرح شهاب را اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: طرح شهاب یکی از پیشرفته‌ترین و مترقی‌ترین روش‌های شناسایی استعداد‌های برتر است و ان‌شاءالله با قدرت و جدیت ادامه می‌یابد.

* مشکل احکام استخدامی دانشجو معلمان ورودی ۹۷ حل شد

بطحایی در خصوص احکام استخدامی دانشجومعلمان ورودی آموزش و پرورش گفت: یک اختلاف برداشت حقوقی از اسناد بالادستی وجود دارد که برای امسال فعلاً مشکل حل شد، اما برای دانشجومعلمان آینده، مذاکرات را انجام می‌دهیم که امیدواریم این مسئله حل شود و کسانی که می‌خواهند وارد آموزش و پرورش شوند، نگران این مسئله نباشند.

وی افزود: بنا بر قانون، احکام متعهدین خدمت هماهنگونه که پیش‌بینی شده است باید به صورت رسمی آزمایشی باشد.

* هنوز تخصیص اعتبار شیر مدارس داده نشده است

وزیر آموزش و پرورش در خصوص توزیع شیر در مدارس بیان کرد: برای امسال هنوز تخصیص اعتباری داده نشده است و تا زمانی که تخصیصی داده نشود، نمی‌توانیم قرارداد‌هایی را با شرکت‌ها منعقد کنیم؛ البته صحبت‌هایی بوده و دولت مصمم است که این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: امیدواریم از حیث درآمد‌های خزانه بتوانیم در این یک ماه و اندی که به پایان سال ۹۷ مانده است، اعتبارات را دریافت کنیم و دو، سه وعده شیر بین دانش‌آموزان توزیع کنیم.

* برای انتصاب مدیران یک رویه داریم

بطحایی درباره لغو حکم انتصاب مدیر آموزش و پرورش بابل ظرف یک روز از انتصاب، گفت: برای انتصاب مدیران یک رویه‌ای را داریم که هم برای مدیران استانی و هم برای مدیران مناطق حاکم است؛ متأسفانه آن رویه‌ای که باید طی می‌شد در این خصوص طی نشده بود و، چون این موضوع برای بار دوم بود که اتفاق می‌افتاد، تأکید شد که رویه اصلاح شود.

وی اضافه کرد: موضوع طی کردن رویه انتصاب مدیران، فقط برای آن استان نیست و پیش از این هم بود که ترسیم و ابلاغ شده است و پیش از این هم وجود داشته است؛ چون آن رویه طی نشده بود، ابلاغ لغو شد و پس از طی مراحل اداری، اجرا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که برخی این موضوع را عدم استقلال آموزش و پرورش می‌دانند، بیان کرد: اتفاقاً این موضوع نشانه استقلال آموزش و پرورش است؛ آموزش و پرورش با یک میلیون پرسنل شاغل طرف است، ۱۰۵ هزار مدرسه و حدود ۷۶۰ منطقه آموزش و پرورش داریم؛ اگر تمام رویه‌هایی که پیش از این طراحی شده است، طی نشود و مجوز‌ها گرفته نشود، حتماً با اختلالاتی در آموزش و پرورش مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: این تصمیمی که برای استان مازندران اجرا شد، تنها برای این استان نبود و پیش از این برای ۲ استان دیگر هم چنین برخوردی را داشتیم و به دلیل این است که مداخلات بیرون از آموزش و پرورش را در تصمیمات آموزش و پرورش کاهش دهیم و مصر هستیم این رویه‌ها طبق قانون انجام شود.

* معلمان نقایص و کاستی‌های کتاب درسی را منعکس کنند

بطحایی در پاسخ به این پرسش که «معلمان عنوان می‌کنند، ایرادات کتاب‌های درسی اصلاح نمی‌شود»، گفت: ما یک فرایندی را در تدوین برنامه درسی داریم؛ تا پایه دوازدهم تألیف کتاب‌های‌مان انجام شده است و به این معنا نیست که اگر اشکالی در کتابی وجود نداشت، باید تحمل کنید چرا که تا سال ۱۴۰۰ کتابی تغییر نمی‌کند؛ نظراتی که از جامعه معلمان و سایر فرهیختگان درباره کتاب‌های درسی منعکس می‌شود، در گروه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ گاهی نظر افراد در گروه برنامه‌ریزی درسی بررسی شده و می‌بینند که وارد نیست یا اشکال در حدی نیست که نیاز به تغییر داشته باشد و می‌توان نگه داشت و در زمان چاپ مجدد اعمال کرد.

وی تأکید کرد: این درخواست را از همکارانم دارم که نقایص و کاستی‌ها که در کتاب و برنامه درسی مشاهده می‌کنند، حتماً منعکس کنند و ناامید نباشند که مورد توجه قرار نمی‌گیرد بلکه حتماً بررسی می‌شود.

* ارائه پیشنهاد آموزش و پرورش برای تدریس ادبیات قومی و محلی

وزیر آموزش و پرورش درباره زبان‌های بومی گفت: آموزش و پرورش در مورد ادبیات زبان‌های قومی و محلی منطبق بر اصل ۱۵ قانون اساسی کار می‌کند و پیشنهادی را آماده کردیم که هم به نمایندگان مجلس و هم شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردیم و ان‌شاءالله درکارگروه‌های مربوطه بررسی شود.

وی اضافه کرد: پیشنهاد ما این بوده که ان‌شاءالله در گام اول به صورت آزمایشی و محدود آن برنامه که تنظیم شده به اجرا درآید منطق بر اصل ۱۵ یعنی تدریس ادبیات قومی و محلی است که امیدوارم زودتر صورت گیرد و در کارگروه‌ها که در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد می‌شود، به جریان بیفتد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها