خسارت اولیه سیل خوزستان: ۲۵۴ میلیارد تومان

کد خبر: 919895

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، برآورد اولیه خسارت سیل اخیر به زمین‌های کشاورزی خوزستان را ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت:گزارش وزارت جهاد کشاورزی از خسارت سیل خوزستان در ۲ روز آینده به ستاد بحران کشور اعلام می‌شود.

خسارت اولیه سیل خوزستان: ۲۵۴ میلیارد تومان

خبرگزاری ایرنا: سید محمد موسوی عصر یکشنبه در نشست خبری در سرسرای سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، با اشاره به دستور وزیر جهاد کشاورزی برای اعزام نماینده به خوزستان و بازدید از مناطق سیل زده، بیان کرد:گزارش‌های مربوط به خسارت‌های سیل توسط جهاد کشاورزی خوزستان جمع آوری شده، اما با تاکید وزیر جهاد کشاورزی در منطقه حضور یافتیم و با کشاورزان جلسه‌ای برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه سطح گسترده‌ای از زمین‌های کشاورزی دچارخسارت شده افزود: بر اساس گزارش‌ها ۹۹.۵ میلیمتر بارندگی در ۲۴ ساعت منتهی به ۹ بهمن داشتیم که هفت تا ۱۳ درصد از بارندگی سالانه برخی از ایستگاه‌ها بوده و منجر به خسارت شده است.

موسوی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه متولی، گزارش جمع بندی و پیشنهادات تکمیلی را از طریق وزیر جهاد به وزیر کشور، رییس ستاد بحران و معاون اول رییس جمهوری ارایه می‌کند و پیگیری لازم برای اخذ مجوز از هیات وزیران برای پشتیبانی مالی و جبران عرصه‌های خسارت دیده را در حد توان دولت انجام می‌دهد. وی ادامه داد: فرمانداران، استانداری و وزارت کشور نیز در حال جمع بندی گزارش‌ها و اعلام آن به وزارت کشور هستند.

وی اضافه کرد: مسئولیت ساخت و نگهداری از سیل بند‌ها با وزارت کشور و مسئولیت ساماندهی رودخانه‌ها با وزارت نیروست و تنها وظیفه جهاد کشاورزی در زمان سیل، برآورد خسارت و پشتیبانی از سیل زدگان و ارایه پیشنهادات است.

وی همچنین درباره جبران خسارت خشکسالی خوزستان گفت: یکی از اساسی‌ترین اهرم‌ها و ظرفیت‌های قانونی برای پشتیبانی در این شرایط، اجرای بند خ. ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه است که شامل بخشودگی سود، کارمزد، جرایم و دیرکرد تسهیلات بانکی کشاورزان و استمهال سه ساله وام هاست که بار مالی سنگینی دارد.

موسوی با اشاره به مصوبه ۲۰ هزار میلیارد ریالی امسال دولت از محل ماده ۱۰ و ۱۲ ستاد بحران کشور، بیان کرد: یک هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال از این اعتبار مربوط به خوزستان بوده که به استمهال سه ساله تسهیلات بانکی اختصاص داده شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها